Vállalkozói weboldal – melyikkel indulj, melyikre térj át?

Vállalkozói weboldal – melyikkel indulj, melyikre térj át?

Ha a weboldalad szövegezését megkerülhetetlen és/vagy megugorhatatlan akadálynak érzed, akkor ez az írásom neked szól.

Az alapoktól kezdve egészen a mesterszintig elmondom, hogyan érdemes kialakítanod, felépítened a weboldaladat, hogy az vonzó legyen a célközönséged számára és az értékesítési céljaidat is hatékonyan támogassa.

A weboldal tartalom alapvetően két nagy részre osztható: a dizájnra és a szövegre. Fontosnak érzem megjegyezni, hogy a weboldalad akkor lesz igazán megnyerő, ha minden tartalmi elem összhangban van egymással, mert egyik sem működik a másik nélkül. Most én csak a szöveges tartalmat veszem górcső alá.

Amit tudnod kell a weboldalról

Vállalkozóként a weboldalad a legfontosabb online felületed, hiszen az érdeklődők itt tudnak közvetlenül kapcsolatba lépni veled, itt tudnak vásárolni tőled. Egy weboldal jellemzően statikus szövegekből áll – pl. bemutatkozás, szolgáltatás lista és leírás, termékleírások -, amiket egyszer megírsz, és legfeljebb csak alkalomadtán frissíted őket. Ezekhez dinamikus, azaz folyamatosan frissülő tartalomtípusokat is kapcsolhatsz, de erről majd később.

Sokan megkerülik a weboldal készítés feladatát gondolván, hogy elég a social média jelenlét is. Te ne tedd! Logikus gondolat, hogy ha valaki igényt tart a szakértői segítségedre vagy érdeklődést mutat a termékeid iránt, akkor majd felkeres Instán vagy ír neked Facen. Az emberek azonban nem logikus lények. (:  A legtöbben rögtön rákeresnek a weboldaladra, mert mielőtt felveszik veled a kapcsolatot, tudni szeretnének rólad ezt-azt. Ha nincs saját weblapod, akkor könnyen elvesztheted a bizalmukat, ezt pedig nyilván nem szeretnéd.

Induló vállalkozóként ez a megoldás tökéletes lehet számodra.

Alapszint – „egy oldalas” verzió

A weboldal szövegezés egyszer egy módja, ha menüsor nélkül megírsz egy főoldal szöveget. Amire mindenképp választ kell adnod, hogy mi a szakterületed és pontosan miben tudsz segíteni. Érdemes picit magadat is bemutatnod, hogy miért kezdtél el foglalkozni azzal, amit csinálsz, mit ad neked és te mit szeretnél adni általa másoknak.

Mikor jó választás? Ha még nem forrt ki benned, hogy milyen értékeket képviselsz a munkádban vagy, hogy hova pozícionálod magad a piacon. Ha látod, érzed, hogy neked is szükséged van egy weboldalra, de még nincs konkrét szolgáltatáslistád vagy termékpalettád, amit részletesen bemutathatnál.

Haladószint – „több oldalas” verzió

A weboldal szövegezés eggyel magasabb szintje, amikor a főoldal szöveget kicsit felturbózod középpontba állítva azt, hogy mik az erősségeid és miért érdemes téged választani/tőled vásárolni? Ezen a szinten már adja magát, hogy készíts egy menüsort, az egyes menüpontok alatt részletesebben bemutasd a termékeidet, szolgáltatásaidat és kicsit személyesebben is mesélj magadról.

Mikor jó választás? Ha már pontosan tudod, hogy mit képviselsz a szakterületeden belül és lefektetted a munkásságod, márkád legfontosabb alappilléreit. Ha több oldalon keresztül is tudsz beszélni a munkásságodról és részletesen ki tudod fejteni, hogy egy-egy szolgáltatásod mit rejt magában, illetve egy-egy termékednek milyen jellemzői vannak.

Mesterszint – „több oldalas” verzió bloggal

A több oldalas weboldal profi variációja, amikor a statikus szövegekhez dinamikus szövegeket, azaz blogot is kapcsolsz. (Ugye emlékszel még, korábban erről tettem említést.) A blogbejegyzéseiddel szépen formálhatod az énmárkádat, de akár szakértői státuszt is építhetsz vele. Halkan megjegyzem, hogy a folyamatosan frissülő tartalommal a Google-nál is szerzel egy plusz pontot.

Ha már régebb óta a piacon vagy, vagy egyből profi honlappal szeretnél indulni, akkor ez a jó választás.

Mikor jó választás? Ha tényleg egy igazi profi weboldallal szeretnél jelen lenni az online térben és arra törekszel, hogy a weblapod ne csak keringjen az éterben, hanem rendszeres látogatói is legyenek. Ha énmárkát és/vagy szakértői státuszt építesz, akkor is ez az ideális választás számodra.

Remélem hasznosnak érezted az írásomat, és inspirációt adtam neked ahhoz, hogy megszövegezd a weboldalad. Ha döcögősen megy az ötletelés – szövegírás folyamata és a végeredmény sem nyeri el a tetszésedet, akkor bízd rám a feladatot! Az egy oldalas, a több oldalas és a bloggal kiegészített verzió elkészítésében is számíthatsz a segítségemre.

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Szövegíró születik – avagy az én történetem 2. rész

Szövegíró születik – avagy az én történetem 2. rész

Szövegíróként azt vallom, hogy megvan a magunk története, ami kikívánkozik belőlünk – most a sajátomat mesélem el, vagyis annak második részét.  Múltkor meséltem arról, hogy én nem azok közé tartozom, akik már kiskorukban tudták, merre induljanak el. Ha kíváncsi vagy arra, hogyan léptem a szövegírók útjára és még […]

Szövegíró születik – avagy az én történetem 1. rész

Szövegíró születik – avagy az én történetem 1. rész

Hiszem, hogy mindannyiunknak megvan a saját története, ami nem csak számunkra bírhat értékkel, hanem mások számára is, feltéve ha nem félünk megosztani. Most elhoztam az enyémet, hogy kicsit jobban is megismerj és bepillantást nyerj az életutam egyik legfontosabb szakaszába. Jöjjön hát a történetem első része. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük