Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Úgy gondolom, hogy bármivel is foglalkozunk, fontos, hogy megfogalmazzuk, hogyan is “működünk” és milyen elvek, értékek menték alakítjuk ki a saját egyszemélyes vállalkozói kultúránkat.

Ha te ezt még nem tetted meg, akkor most itt a remek alkalom arra, hogy pótold – a mostani írásommal igyekszem segítséget adni hozzá.

Miért is van ennek jelentősége?

A vállalkozói kultúránk megfogalmazásával egyrészt beazonosíthatóvá tesszük magunkat és ez által megkülönböztetjük magunkat a konkurenciától. Másrészt pedig, ha jellemzőkkel, tulajdonságokkal ruházzuk fel a vállalkozásunkat, akkor ez egyfajta szűrő is lesz – csak azok fognak „hozzánk jönni” és azok fognak tőlünk vásárolni, akik szimpatizálnak velünk.

Merészen leegyszerűsítve ez kicsit olyan, mint amikor elmész nézelődni mondjuk az Ikeába és két váza közül választasz, amik közel azonos minőségűek. Mindkettő betölti a szerepét, végső soron tehát mindegy lenne, melyiket viszed haza, mégis az egyik valamiért jobban megfog, mint a másik, s végül azt választod. Ugyanez történik, amikor az emberek szolgáltatót vagy értékesítőt keresnek – jönnek, látnak, éreznek és döntenek.

Minél konkrétabb vagy, annál különlegesebbé, egyedibbé tudod tenni a vállalkozásodat.

Mi a csuda az a vállalkozói kultúra?

Minden vállalkozó „működik” valahogy. Jó esetben megvan, hogy ki a célközönséged, hogy a szakterületeden belül mire specializálódsz, hogy milyen eszközökkel, módszerekkel dolgozol. Ezek mind belőled indulnak ki, ezért, ha őszinteségre alapozod a vállalkozásodat – márpedig azt feltételezem, hogy igen, akkor összhangban vannak a személyiségeddel, gondolkodásmódoddal, az általad képviselt értékekkel.

Ezek alkotják összességében a vállalkozói kultúrádat – ez az ok, amiért valaki pont téged választ, míg más inkább egy másik szolgáltató/értékesítő mellett dönt. Ez nem feltétlenül tudatos, mert – mint ahogy egy ország kultúrájának – a vállalkozói kultúrának is vannak olyan elemei pl. arculat, ami a tudatalattira hat.

Íme, az én vállalkozói kultúrám – a Szövegműhely alapkövei – példának:

  • Értékadó tartalmakat készítek

Olyan szövegeket írok, amiket értékesnek érez a megcélzott közönség. Lehet, hogy tanulnak, inspirálódnak belőle vagy egyszerűen csak jó érzést okoz számukra az, hogy elolvassák. A “végeredmény” szempontjából mindegy, hogy melyik valósul meg, a lényeg, hogy jót, hasznosat adjak az olvasóknak.

  • A tiszta, természetes kommunikációban hiszek

Semmit sem fogalmazok csak azért úgy, ahogy, mert akkor majd többen olvassák a tartalmakat vagy többen vásárolják meg a szövegek mögött álló termékeket/szolgáltatásokat. Úgy gondolom, hogy a tiszta, természetes kommunikációval is megtalálhatjuk azokat az embereket, akik végül elköteleződnek mellettünk.

Nem adok ki akármilyen munkát a kezemből, maximalistaként mindig a tökéletesre törekszem.

  • A tartalmakat nem gyártom, hanem alkotom

A szövegeket nem robotüzemmódban gyártom, hanem az „alkotói flow”-ban áramolva, a megérzéseimre hagyatkozva készítem őket. Nálam nem a mennyiség, hanem a minőség van fókuszban, még akkor is, ha emiatt kevesebb munkát tudok vállalni.

  • “Lelket” adok a tartalmaknak

Az írás igazi szívügyem, a szövegeket szeretettel készítem. Ettől kedvessé, szerethetővé válnak, amit a másik oldalon az olvasók is kiéreznek – remélem ebben te is meg tudsz erősíteni. (: Hiszem, hogy ezeknek a szövegeknek “lelke” van. Azt vallom, hogy a tartalmaink akkor lesznek igazán vonzóak, ha örömmel készítjük őket és nem csak az értékesítésünket akarjuk előremozdítani velük.

Számomra nagyon fontos, hogy az ügyfeleimmel egy hullámhosszon legyünk.

  • Tudatosan építem fel a kommunikációt

Bár a megérzéseimre hagyatkozom és nem ragaszkodom semmilyen szabályhoz, a tartalmakat a célközönségre alapozom. Tudatosan választok témát és tudatosan építem fel a gondolatmenetet, miközben a termékek/szolgáltatások ajánlásáról és az olvasók finom terelgetéséről sem feledkezem meg.

  • Az őszinte kapcsolódásra törekszem

Nem írok mindenkinek – nekem nem ez a célom. Azokat a kreatív gondolkodású, céltudatos, érzelmi beállítottságú vállalkozókat szeretném továbbra is az ügyfeleim között tudni, akik számára fontos, hogy értékes, kreatív és szerethető tartalmakkal töltsék meg az online felületeiket.

  • Alázatosan végzem a munkámat

Sehol nem nevezem magam profinak vagy szakértőnek – ez egy tudatos döntés a részemről. Az írói tehetségemet ajándékba kaptam az élettől, minden másban az élethosszig tartó tanulási folyamat egy állomásán vagyok. A szerénységet sokan hátránynak tartják az értékesítői világban, én viszont úgy gondolom, hogy tudással párosulva ez egy nagyon is vonzó tulajdonság.

  • A tudásomat megosztom, hogy segítsek

A Szövegműhely kulisszatitkok csoportomat és a szakmai blogomat is azért hoztam létre, hogy bullshitek és sablonszerű megoldások helyett a saját tapasztalásaimon alapuló, valódi segítséget nyújtsak azoknak a vállalkozóknak, akik maguk írják a szövegeiket.

Ha arra vágysz, hogy megjegyezhető legyél, akkor javaslom, kezdd el megfogalmazni te is a vállalkozói kultúrádat. Először csak magadnak, aztán a közösségednek is. Az online kommunikációd és a célközönséged között akkor fog működni a „kémia”, ha őszintén meg mered mutatni, hogy ki vagy, milyen vagy, hogyan gondolkodsz és milyen értékeket képviselsz – nem csak, mint vállalkozó, hanem, mint húsvér ember is.

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Énmárka-építés az én szemszögemből

Énmárka-építés az én szemszögemből

Sokan sokféleképpen közelítik meg ezt a témát, a legtöbben azonban mégsem értik, érzik igazán, hogy mit is jelent az énmárka és hogyan lehet felépíteni. Én most a saját gondolataimat osztom meg veled. Bízom benne, hogy ezzel segítséget vagy szimplán csak inspirációt adok neked az énmárka-építéshez. […]

5 tipp csokorba szedve blogíráshoz

5 tipp csokorba szedve blogíráshoz

A blogírás lehetőséget ad egy-egy hosszabb gondolatmenet kifejtésére és mivel eredetileg internetes naplóként “működött”, ezért annak kötetlen műfaja is visszaköszön benne. Igen ám, de amilyen könnyed és szerethető szövegtípus, pont annyira könnyű elrontani. Most olyan tippeket hozok neked, amiket, ha szem előtt tartasz, nem kell […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük