Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Kiszervezni vagy nem kiszervezni? – ez itt a kérdés. Talán már te is eljátszadoztál a gondolattal, mi lenne, ha keresnél egy szövegírót, aki levenné a válladról a posztolás és a tartalomterv gyártás terhét. Most bemutatom három ügyfelemet, akik átbillenve a döntés küszöbén, a kiszervezés mellett tették le a voksukat.  

Erika – 38 éves, fajáték webáruház tulajdonos 

Erika már vagy 10 éve vállalkozik, igazán lelkes, céltudatos személyiség, aki nem éri be kevesebbel. A fajáték értékesítés mellett egy másik bizniszben is benne van, a két vállalkozás mellett szóba sem jöhetett, hogy ő maga írja a szövegeket a weboldalára. Az ő szavaival élve, sok mindenre képes, amire mások nem, de a zombivá válás nem volt opció.  

Így hát a szövegírást rábízta a húgára, Katára. Kata akkor végzős volt a művészeti egyetemen, szabadidejében szívesen megírta Erikának a fajátékokról szóló blogbejegyzéseket. Aztán 1 év múlva szakmai gyakorlaton kellett részt vennie, és már nem volt ideje az írásra.  

Először totál kétségbe voltam esve, nem tudtam, mi legyen. Tudtam, hogy sokan olvassák a blogbejegyzéseinket. Sokszor kaptam olyan üzenetet a vásárlóktól, hogy “az oldalon olvastuk, hogy a fajátékok…, ezért mi is vettünk egyet.” Szóval a blognak mindenképp mennie kellett tovább. És akkor beugrott, hogy az egyik ismerősöm nemrég szövegíró segítségét kérte. Még aznap felkerestem, hogy adja meg az elérhetőségedet.” 

Zsanett – 42 éves, reklámügynökség vezető 

Zsanett is már viszonylag régi motorosnak számít a biznisz világban. Mindig is tele volt ötletekkel, de a nagy álma az volt, hogy egy reklámügynökséget vezessen. Nem sokkal a találkozásunk előtt kinevezték egy fiatal kreatívokból álló csapat élére. A cégnek már volt weboldala, de a szövegek hiányoztak róla.  

Először körbekérdezte a munkatársait, ismerőseit, régebbi kollegáit, hogy nem tudnak-e ajánlani valakit, aki megírja a webszövegeket, de senki sem tudott neki segíteni. Zsanettnek eszébe jutott, hogy megnézi a kreativ.hu oldalon a hirdetéseket, hátha spontán módon talál egy szövegírót, aki épp munkát keres. 

Meglepődtem, viszonylag sok hirdetést találtam, de csak a tiéd fogott meg. Igazából olyan embert kerestem, aki ugyanolyan fiatal és kreatív, mint mi vagyunk. Van köztünk fotós, grafikus, kiadványszerkesztő, “kameraman”, de szövegírónk akkor még nem volt. Tudtam, hogy a jövőben lehetnek olyan ügyfeleink, akik nem csak képet vagy videót kérnek tőlünk, hanem szöveget is, éppen ezért fontos volt, hogy olyan embert találjak, akivel hosszútávon is együtt tudunk dolgozni.” 

Dóra – 32 éves, SEO szakember 

Dóra közel 5 évvel ezelőtt ugrott fejest a marketingesek világába, majd nem sokkal később a keresőoptimalizálás felé vette az irányt. Fiatal kora ellenére nagy mennyiségű tudásra tett szert. Időközben több projekttel is megbízták, pár hónap alatt 10-12 weboldalért lett felelős. Viszonylag gyorsan kellett találnia olyan embereket, akik vállalják, hogy rendszeresen gyártják a tartalmat. 

A “szövegíró kerestetik” hirdetésre rengetegen jelentkeztek. Volt köztük újságíró palánta, blogger, unatkozó egyetemista, sőt még nyugdíjas is. Dóra nem volt abban a helyzetben, hogy válogasson, így hát mindenkinek adott egy próbafeladatot, amihez egy konkrét brief-et is mellékelt. 

Érdekes volt látni, hogy ugyanazokat az információkat szinte mindenki másképp értelmezte, de szerintem olyan is volt, aki el sem olvasta az útmutatót. Szinte azonnal kiszúrtam a munkádat. Értékes volt a tartalom, ami a rangsorolás tekintetében különösen fontos, de a tagolás is rendben volt, és a kulcsszavak sem vesztek el félúton, mint sok más jelentkező írásában.” 

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük