Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Kiszervezni vagy nem kiszervezni? – ez itt a kérdés. Talán már te is eljátszadoztál a gondolattal, mi lenne, ha keresnél egy szövegírót, aki levenné a válladról a posztolás és a tartalomterv gyártás terhét. Most bemutatom három ügyfelemet, akik átbillenve a döntés küszöbén, a kiszervezés mellett tették le a voksukat.  

Erika – 38 éves, fajáték webáruház tulajdonos 

Erika már vagy 10 éve vállalkozik, igazán lelkes, céltudatos személyiség, aki nem éri be kevesebbel. A fajáték értékesítés mellett egy másik bizniszben is benne van, a két vállalkozás mellett szóba sem jöhetett, hogy ő maga írja a szövegeket a weboldalára. Az ő szavaival élve, sok mindenre képes, amire mások nem, de a zombivá válás nem volt opció.  

Így hát a szövegírást rábízta a húgára, Katára. Kata akkor végzős volt a művészeti egyetemen, szabadidejében szívesen megírta Erikának a fajátékokról szóló blogbejegyzéseket. Aztán 1 év múlva szakmai gyakorlaton kellett részt vennie, és már nem volt ideje az írásra.  

Először totál kétségbe voltam esve, nem tudtam, mi legyen. Tudtam, hogy sokan olvassák a blogbejegyzéseinket. Sokszor kaptam olyan üzenetet a vásárlóktól, hogy “az oldalon olvastuk, hogy a fajátékok…, ezért mi is vettünk egyet.” Szóval a blognak mindenképp mennie kellett tovább. És akkor beugrott, hogy az egyik ismerősöm nemrég szövegíró segítségét kérte. Még aznap felkerestem, hogy adja meg az elérhetőségedet.” 

Zsanett – 42 éves, reklámügynökség vezető 

Zsanett is már viszonylag régi motorosnak számít a biznisz világban. Mindig is tele volt ötletekkel, de a nagy álma az volt, hogy egy reklámügynökséget vezessen. Nem sokkal a találkozásunk előtt kinevezték egy fiatal kreatívokból álló csapat élére. A cégnek már volt weboldala, de a szövegek hiányoztak róla.  

Először körbekérdezte a munkatársait, ismerőseit, régebbi kollegáit, hogy nem tudnak-e ajánlani valakit, aki megírja a webszövegeket, de senki sem tudott neki segíteni. Zsanettnek eszébe jutott, hogy megnézi a kreativ.hu oldalon a hirdetéseket, hátha spontán módon talál egy szövegírót, aki épp munkát keres. 

Meglepődtem, viszonylag sok hirdetést találtam, de csak a tiéd fogott meg. Igazából olyan embert kerestem, aki ugyanolyan fiatal és kreatív, mint mi vagyunk. Van köztünk fotós, grafikus, kiadványszerkesztő, “kameraman”, de szövegírónk akkor még nem volt. Tudtam, hogy a jövőben lehetnek olyan ügyfeleink, akik nem csak képet vagy videót kérnek tőlünk, hanem szöveget is, éppen ezért fontos volt, hogy olyan embert találjak, akivel hosszútávon is együtt tudunk dolgozni.” 

Dóra – 32 éves, SEO szakember 

Dóra közel 5 évvel ezelőtt ugrott fejest a marketingesek világába, majd nem sokkal később a keresőoptimalizálás felé vette az irányt. Fiatal kora ellenére nagy mennyiségű tudásra tett szert. Időközben több projekttel is megbízták, pár hónap alatt 10-12 weboldalért lett felelős. Viszonylag gyorsan kellett találnia olyan embereket, akik vállalják, hogy rendszeresen gyártják a tartalmat. 

A “szövegíró kerestetik” hirdetésre rengetegen jelentkeztek. Volt köztük újságíró palánta, blogger, unatkozó egyetemista, sőt még nyugdíjas is. Dóra nem volt abban a helyzetben, hogy válogasson, így hát mindenkinek adott egy próbafeladatot, amihez egy konkrét brief-et is mellékelt. 

Érdekes volt látni, hogy ugyanazokat az információkat szinte mindenki másképp értelmezte, de szerintem olyan is volt, aki el sem olvasta az útmutatót. Szinte azonnal kiszúrtam a munkádat. Értékes volt a tartalom, ami a rangsorolás tekintetében különösen fontos, de a tagolás is rendben volt, és a kulcsszavak sem vesztek el félúton, mint sok más jelentkező írásában.” 


Related Posts

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Úgy gondolod, hogy nem elég jó a munkád? Gyakran kételkedsz magadban? Néha még az a gyötrő érzés is elhatalmasodik rajtad, hogy lehet, nem is értesz igazán ahhoz, amit csinálsz? Akkor meglehet, hogy te is egy igazi imposztor vagy.  Mi a fene az az imposztor-szindróma?  Az […]

Konkurencia – átok vagy áldás, mondd mi a neved!

Konkurencia – átok vagy áldás, mondd mi a neved!

Merő naivitás lenne azt hinni, hogy az általad kínált portéka egyedi a világon. Lehet, hogy vannak sajátos jellemvonásai, de az biztos, hogy van legalább egy olyan ember, aki hasonlót árul. A valóságban nem egy ilyen van, hanem több száz is lehet belőlük, akik ugyanazt a […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük