Szövegírók kora – gyere, elmesélem, hogyan kezdődött

Szövegírók kora – gyere, elmesélem, hogyan kezdődött

De figyelem, egy messzi-messzi galaxisban kezdem… Ahogy lehetőség nyílt a világhálón a szörfölésre, szinte azonnal elszaporodtak a weboldalak, és ezzel egyidejűleg megjelentek a keresőmotorok is.

Csak a kulcsszavak számítottak

Bár nehéz elképzelni, de a 90-es években egészen másképp működött az internet. 

1998-ban, amikor Larry Page és Sergey Brin megalapították a Google-t, akkor jóval kevesebb és egyszerűbb algoritmussal térképezték fel a weboldalakat. Szinte kizárólag a kulcsszavak száma határozta meg, hogy a keresőmotor mely honlapokat sorolja előre. 

A vállalkozókat már akkor is foglalkoztatta a gondolat, hogy a weboldalukkal hogyan tudnának a találati lista élére kerülni. Elvégre a látogatottsággal egyenes arányban nőtt az eladás. Hamar rájöttek, hogy ha telepakolják a szövegeiket a releváns kifejezésekkel, akkor ügyesen kijátszhatják az algoritmusokat. 

Ez azonban se a felhasználóknak, sem pedig a Google-nak nem kedvezett, hiszen az olcsó sikerre hajtó vállalkozók honlapjai kezdték elárasztani az internetet. Mivel a tartalom minősége nem volt szempont, ezért olyan weboldalak is előre kerülhettek, amik szó szerint olvashatatlanok voltak a rengeteg kulcsszótól. 

Így lett a Google felhasználóbarát

A keresési nehézségek ellenére a 2000-es évek elején a Google-nak sikerült elnyernie az emberek bizalmát.

Az alapítók már a kezdetektől fogva a felhasználói élmény minőségében látták a siker kulcsát. Jól tudták, hogy az internetezők csak akkor fogják a keresőt használni, ha gyors és releváns találatokat ad számukra.  Éppen ezért egyértelmű volt, hogy előbb vagy utóbb fel kell lépniük a kulcsszózsúfolás nagymesterei ellen. 

Ez így is történt, amikor a Google válaszként bevezette a Florida algoritmust. Ennek hatására sok olyan weboldal került hátrébb a sorban, amik addig stabilan őrizték a helyüket. Természetesen ez nem kis felháborodást keltett a vállalkozók körében, a felhasználók viszont örültek a változásnak.

Innentől kezdve a frissítések és az új algoritmusok – például Caffeine, Panda, Pingvin – bevezetése egyre gyakoribbá vált. Az évek során a keresőmotor működése annyira bonyolult lett, hogy ma már legfeljebb csak elképzeléseink lehetnek a rendszer működéséről. 

Végül kezdetét vette a szövegírók kora

Amit biztosan tudhatunk, hogy egyre nagyobb szerep jut a valódi mondanivalóval megtöltött tartalomnak.

Az emberek olyan írásokat olvasnak szívesen, amik valódi értéket képviselnek. Amik hasznos tanácsokat nyújtanak számukra, amik gondolkodtatják, szórakoztatják őket, amik hatékonyan támogatják őket a céljaik eléréséhez vezető úton. 

Már nem elég írogatni valamiről, aztán karba tett kézzel várni, hogy pörögjön a bevétel. Ez, mint cél már édeskevés. A célközönséggel kompatibilis, értékes tartalmat kell gyártani, ami elnyeri, és hosszútávon is fenntartja az emberek figyelmét. Mindezt a márka szolgálatába kell állítani, hogy idővel egy szétrobbanthatatlan márkaközösség szülessen.

A szövegírás önálló szakterületté nőtte ki magát, amit a marketingstratégia szerves részeként kell kezelni. Ennek ellenére sokan még mindig csak arra törekednek, hogy legyen valami a weboldalukon, legyen valami a social média felületeiken. Ha viszont ennek a valaminek nincs konkrét oka, iránya és tartalma, akkor az online kommunikáció célt téveszt, és végeredményben hatástalan marad. 


Related Posts

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Úgy gondolod, hogy nem elég jó a munkád? Gyakran kételkedsz magadban? Néha még az a gyötrő érzés is elhatalmasodik rajtad, hogy lehet, nem is értesz igazán ahhoz, amit csinálsz? Akkor meglehet, hogy te is egy igazi imposztor vagy.  Mi a fene az az imposztor-szindróma?  Az […]

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Kiszervezni vagy nem kiszervezni? – ez itt a kérdés. Talán már te is eljátszadoztál a gondolattal, mi lenne, ha keresnél egy szövegírót, aki levenné a válladról a posztolás és a tartalomterv gyártás terhét. Most bemutatom három ügyfelemet, akik átbillenve a döntés küszöbén, a kiszervezés mellett […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük