Reflektorfényben a blogbejegyzés (építőelemek + felépítés)

Reflektorfényben a blogbejegyzés (építőelemek + felépítés)

Múltkor már belekezdtem a vállalkozói blogírás alapjaiba, és ahogy ígértem, azzal folytatom, hogy milyen részei vannak a blogbejegyzésnek, illetve egy kicsit a felépítéséről is szeretnék beszélni. Ha követsz Instán vagy Facen, akkor már biztos tudod, hogy én a szövegírás tervezős oldalára is nagy hangsúlyt fektetek. Ez a blogírás kapcsán sincs másképp.

Lehet írni blogbejegyzést tervezés nélkül?

Persze, bármit lehet :), de ha a szövegekkel célod van (pl. kapcsolódás a célközönségedhez, a termékeid, szolgáltatásaid ajánlása, az online jelenléted erősítése satöbbi), akkor kell, hogy legyen benned tudatosság. Emlékszel az iránytűs példára, amit mindig emlegetek? Csak akkor jutsz el oda, ahova tartasz, ha van útiterved és egy hatékonyan működő eszköztárad. A blogírás egyike azoknak az eszközöknek, amik támogatnak a célod elérésében.

A tudatos blogírás olyan, mint a gordiuszi csomó

Bonyolultnak tűnik, de amikor elkezded kibogozni, hogy miről is van szó, akkor rájössz, hogy nem az. A tudatos blogírást az különbözteti meg a nem tudatostól, hogy pontos választ tudunk adni a „MIÉRT?” kérdésekre:

  • miért ezt a témát választom?
  • miért ezt a címet adom a blogbejegyzésemnek?
  • miért (így) tagolom az egyes részeket?
  • miért teszek bele CTA (cselekvésre való felhívás) részt?
  • miért ilyen kommunikációs stílusban írok?
  • miért…

(a sort szabadon folytathatod)

Ha ezekre a kérdésekre megadod a választ, akkor előbb-utóbb eljutsz a legfontosabb felismeréshez: a blogbejegyzéseknek MINDIG van egy jól körülhatárolható, pontosan definiálható célja.

A blogbejegyzés építőelemei

Ha úgy egészében ránézel erre a blogbejegyzésre, akkor látod, hogy részekre tagoltam. Először is látsz egy címet, aztán egy kis felvezető szöveget, magát a fő tartalmat, amit alcímekkel kisebb egységekre bontottam, végül pedig az értékesítő felhanggal fűszerezett záróakkordot is megtalálod.

A blogbejegyzés részei és feladataik:

  • cím: feladata, hogy előre vetítse, miről fog szólni a tartalom, ezzel teremtjük meg első körben a kapcsolódást, hiszen az érdeklődők ezt a pár szót olvassák el először
  • felvezető: ízelítőt ad a szöveg tartalmából, röviden összefoglalja, hogy miről lesz szó, miért érdemes tovább olvasni, megléte azért is fontos, mert a blog oldalon a szövegnek ez a része (általában) kiemelésre kerül
  • fő tartalom: itt bontjuk ki a témát, azt, hogy ezt milyen részletességgel tesszük, igazából tőlünk és a témától függ, alcímekkel és bekezdésekkel kisebb egységekre osztjuk
  • záróakkord: dönthetsz úgy, hogy itt összegzed a fő mondandódat, de fogalmazhatsz ide egy „terelő” célú szösszenet is, amivel lényegében felajánlod az olvasódnak, hogy elvezeted valahova (a terelést egyébként lehet alkalmazni a szöveg más részein is)
  • + képi anyag: a képek hangulatot teremtenek és erősítik vagy épp kiegészítik a mondanivalónkat, nem érdemes kihagynunk a tartalomból

A blogbejegyzés felépítése

A felépítés alatt részben az elemek (cím, felvezető, fő tartalom, zárás) kialakítását értjük, részben pedig azt, hogy milyen módon vezetjük az olvasó gondolatmenetét. Erre sokféle módszer létezik, az edukáló jellegű írásaimnál (mint amilyen ez is) én például pusztán arra figyelek, hogy a logikai felépítés, ok-okozati viszony stimmeljen. Máskor, amikor a blogbejegyzés egy konkrét termék vagy szolgáltatás ajánlása céljából születik, akkor probléma-megoldás fókusszal építem fel a tartalmat. Erre egyébként készítettem egy segédanyaggal bővített sablont is, amihez egy címadós kisokost adok neked ajándékba.

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük