Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Most mindenki a koronavírusról beszél – youtuberek, marketingesek, influencerek, újságírók, bloggerek, online networkerek, szóval tényleg mindenki. Azt lehet mondani, hogy még viszonylag újkeletű nálunk a jelenség, mégis sokunknak már csömörünk van a sok koronavírusos blogbejegyzéstől, poszttól. Ha te magad írod a tartalmaidat, akkor érdemes figyelned a “lerágott csont témákat”, amiket már nem érdemes tovább boncolgatnod.  

Néhány példa a sok közül:

“Mivel foglald le magad a négy fal között?”

Uncsi. Azok, akik amúgy is sokat vannak otthon, mert például introvertáltak, vagy más okból kifolyólag kerülik a zajos társasági életet, számukra az otthonlét semmi újat nem tartogat. Tudják, hogy mivel foglalják le magukat – azzal, amivel eddig is. A “mi a jó Istent csináljak otthon” kérdésre legfeljebb csak azok keresik a választ, akik számára az otthonlét egy teljesen új helyzetet idéz elő, de hidd el, a magától értetődő elfoglaltságok pl. filmnézés, otthoni edzés nekik is eszükbe jut. Most sokan lovagolják meg ezt a témát, szóval te tényleg csak akkor írj róla, ha valami újat tudsz mondani.  

“Milyen filmet/sorozatot nézz karantén alatt?”

Kifújt. Az emberek már akkor is felsüvítenek az ncore-ra, ha egy szimpla hosszú hétvége van kilátásban, nem ám most, amikor előreláthatólag hónapokig a négy fal közé kényszerülnek. Valószínűleg a film- és sorozatnézés az első elfoglaltságok egyike, ami kapásból felvillan a fejükben, ráadásul a világhálón rengeteg listát, gyűjteményt, ajánlót találhatnak, ha célirányosan keresik őket. Ennek ellenére mégis sokan megpróbálkoznak azzal, hogy az utolsókat is kiszuszakolják a témából – többnyire eredménytelenül, ugyanis e téren is nehéz újjal előállni. 

“Milyen előnyei vannak a home officenak?”

Sablonos. Sokan elfelejtik, hogy a home office nem a koronavírus szülte jelenség, hiszen sokan már eddig is otthonról dolgoztak. Ők pontosan tudják, hogy milyen előnyei vannak a munkavégzés eme speciális formájának, hiszen feltehetőleg pont ezért dolgoznak így. Azoknak szintén nem kell magyarázni, hogy mi a jó benne, akiknek ezzel valóra vált egy régóta dédelgetett álmuk. Az előnyök taglalásával legfeljebb csak azoknak a gondolkodásmódját tudod izolálni, akik számára a home office maga a pokol, de őket meg úgyse fogod tudni meggyőzni az ellenkezőjéről – hidd el, sokan megpróbálták már.

“Mit érdemes tudni a koronavírusról?”  

Elcsépelt. Már nagyjából tavaly december óta folyamatosan készülnek a témába vágó cikkek – mik a tünetei, hogyan terjed, mennyire súlyos, kikre jelent veszélyt, mikorra várható az ellenszer és a többi. Akik érdekeltek a témában, szinte biztos, hogy nyomon követik az index.hu-t, ahova napról napra felkerülnek az aktuális hírek, tájékoztatók, és szinte minden ötödik cikk érinti ezeket a kérdéseket. A járvány egészségügyi vonatkozásairól ráadásul csak a hivatalosan közzétett adatokra érdemes támaszkodni, ami nagymértékben lekorlátozza a tartalmat. Nem véletlen, hogy az ezzel kapcsolatos írások szinte egy az egyben egymás másolatai.

Ez persze csepp a tengerben, vagyis inkább az óceánban, ugyanis hamarosan a felkapott témák mindegyike hasonló sorsra jut: elcsépeltek, unalmasak lesznek, és már mindenkinek csömöre lesz tőlük. Persze előfordulhat, hogy valamelyik – pl. home office, virtuális élményszerzés, “befelé fordulás”, önismeret – tényleg a szíved csücske, és nem akarsz lemondani arról, hogy írj róla. Ha valamiért ragaszkodsz a már meglovagolt témákhoz, akkor szíved joga azt tenni.

3 ötlet, ha mégis az untig olvasott témákról írsz… 

#1 Közelítsd meg másképp

Ha más szemszögből tudod megközelíteni őket, esetleg az egyéni stílusoddal, látásmódoddal hozzá tudsz tenni valamit a már megjelent tartalmakhoz, akkor nem lehetetlen kitűnni az ugyanazt a témát feldolgozó szövegek sorából. Sokszor nem az a lényeg, hogy miről írsz, hanem, hogy hogyan teszed, és a saját gondolataiddal, érzelmeiddel tudsz-e újat mondani úgy, hogy előtted már vagy százan, ezren beszéltek ugyanarról.  

#2 Vedd elő a sztorijaidat 

A tartalmad nagyot ugrik az érdeklődésmérő skálán, ha nem nagy általánosságban írsz, hanem a saját történeteidet, élménybeszámolóidat meséled el. Elfoglaltságok a négy fal között, oké…te mit csinálsz? Filmek, sorozatok…te mit nézel? Home office…te hogy bírod? Koronavírus tudnivalók…számodra mi a legmegdöbbentőbb, amit megtudtál róla? Ha a személyes tapasztalataidat is beleviszed a szövegírásba, akkor sokkal érdekesebb tartalmakat tudsz készíteni.  

#3 Vigyél bele egy kis humort 

A helyzet súlyosságából kifolyólag nagy ijedtségében mindenki vérkomolyan beszél a témáról, ami egyrészt teljes mértékben érthető, másrészt viszont unalmas. Igazi felüdülés olyan írásokat olvasni, amik jóízű humorral vannak fűszerezve. Karantén és a takarítással büntetett férfiak…Konzervnyitás, kézmosás és még 10 dolog, amire megtanít a koronavírus…Hogyan éld túl, ha 7/24-ben tető alatt van a család?…és a többi. Igazából csak a kreativitásodon múlik, hogy mennyire tudod megmosolyogtatni az olvasóidat.


Related Posts

4 ügyfélkarakter, akiknek a példájából sokat tanulhatsz

4 ügyfélkarakter, akiknek a példájából sokat tanulhatsz

A szövegírás olyan, mint a gondolkodás – mindenki másképp csinálja. Most bemutatok négy szélsőséges ügyfélkaraktert, akik nagyon messze állnak attól a gondolatvilágtól és küldetéstől, amit én szövegíróként képviselek. Ha vállalkozóként te magad írod a szövegeidet, akkor sokat tanulhatsz a példájukból, hiszen könnyen rávilágíthatnak olyan hibákra, […]

Tartalomstratégia – oké, kell persze, de minek is?

Tartalomstratégia – oké, kell persze, de minek is?

A tervezés az emberi mivoltunk egyik legfőbb feladata. Az állatoktól a gondolati, érzelmi sokféleségünk különböztet meg minket, ami akarva-akaratlanul is magával hozza azt, hogy igyekszünk rendszerben látni a világot, az életünket, mi magunkat is. Talán az őskorban élő elődeink még szimplán csak az ösztöneikre hallgattak, amikor a […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük