Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Most mindenki a koronavírusról beszél – youtuberek, marketingesek, influencerek, újságírók, bloggerek, online networkerek, szóval tényleg mindenki. Azt lehet mondani, hogy még viszonylag újkeletű nálunk a jelenség, mégis sokunknak már csömörünk van a sok koronavírusos blogbejegyzéstől, poszttól. Ha te magad írod a tartalmaidat, akkor érdemes figyelned a “lerágott csont témákat”, amiket már nem érdemes tovább boncolgatnod.  

Néhány példa a sok közül:

“Mivel foglald le magad a négy fal között?”

Uncsi. Azok, akik amúgy is sokat vannak otthon, mert például introvertáltak, vagy más okból kifolyólag kerülik a zajos társasági életet, számukra az otthonlét semmi újat nem tartogat. Tudják, hogy mivel foglalják le magukat – azzal, amivel eddig is. A “mi a jó Istent csináljak otthon” kérdésre legfeljebb csak azok keresik a választ, akik számára az otthonlét egy teljesen új helyzetet idéz elő, de hidd el, a magától értetődő elfoglaltságok pl. filmnézés, otthoni edzés nekik is eszükbe jut. Most sokan lovagolják meg ezt a témát, szóval te tényleg csak akkor írj róla, ha valami újat tudsz mondani.  

“Milyen filmet/sorozatot nézz karantén alatt?”

Kifújt. Az emberek már akkor is felsüvítenek az ncore-ra, ha egy szimpla hosszú hétvége van kilátásban, nem ám most, amikor előreláthatólag hónapokig a négy fal közé kényszerülnek. Valószínűleg a film- és sorozatnézés az első elfoglaltságok egyike, ami kapásból felvillan a fejükben, ráadásul a világhálón rengeteg listát, gyűjteményt, ajánlót találhatnak, ha célirányosan keresik őket. Ennek ellenére mégis sokan megpróbálkoznak azzal, hogy az utolsókat is kiszuszakolják a témából – többnyire eredménytelenül, ugyanis e téren is nehéz újjal előállni. 

“Milyen előnyei vannak a home officenak?”

Sablonos. Sokan elfelejtik, hogy a home office nem a koronavírus szülte jelenség, hiszen sokan már eddig is otthonról dolgoztak. Ők pontosan tudják, hogy milyen előnyei vannak a munkavégzés eme speciális formájának, hiszen feltehetőleg pont ezért dolgoznak így. Azoknak szintén nem kell magyarázni, hogy mi a jó benne, akiknek ezzel valóra vált egy régóta dédelgetett álmuk. Az előnyök taglalásával legfeljebb csak azoknak a gondolkodásmódját tudod izolálni, akik számára a home office maga a pokol, de őket meg úgyse fogod tudni meggyőzni az ellenkezőjéről – hidd el, sokan megpróbálták már.

“Mit érdemes tudni a koronavírusról?”  

Elcsépelt. Már nagyjából tavaly december óta folyamatosan készülnek a témába vágó cikkek – mik a tünetei, hogyan terjed, mennyire súlyos, kikre jelent veszélyt, mikorra várható az ellenszer és a többi. Akik érdekeltek a témában, szinte biztos, hogy nyomon követik az index.hu-t, ahova napról napra felkerülnek az aktuális hírek, tájékoztatók, és szinte minden ötödik cikk érinti ezeket a kérdéseket. A járvány egészségügyi vonatkozásairól ráadásul csak a hivatalosan közzétett adatokra érdemes támaszkodni, ami nagymértékben lekorlátozza a tartalmat. Nem véletlen, hogy az ezzel kapcsolatos írások szinte egy az egyben egymás másolatai.

Ez persze csepp a tengerben, vagyis inkább az óceánban, ugyanis hamarosan a felkapott témák mindegyike hasonló sorsra jut: elcsépeltek, unalmasak lesznek, és már mindenkinek csömöre lesz tőlük. Persze előfordulhat, hogy valamelyik – pl. home office, virtuális élményszerzés, “befelé fordulás”, önismeret – tényleg a szíved csücske, és nem akarsz lemondani arról, hogy írj róla. Ha valamiért ragaszkodsz a már meglovagolt témákhoz, akkor szíved joga azt tenni.

3 ötlet, ha mégis az untig olvasott témákról írsz… 

#1 Közelítsd meg másképp

Ha más szemszögből tudod megközelíteni őket, esetleg az egyéni stílusoddal, látásmódoddal hozzá tudsz tenni valamit a már megjelent tartalmakhoz, akkor nem lehetetlen kitűnni az ugyanazt a témát feldolgozó szövegek sorából. Sokszor nem az a lényeg, hogy miről írsz, hanem, hogy hogyan teszed, és a saját gondolataiddal, érzelmeiddel tudsz-e újat mondani úgy, hogy előtted már vagy százan, ezren beszéltek ugyanarról.  

#2 Vedd elő a sztorijaidat 

A tartalmad nagyot ugrik az érdeklődésmérő skálán, ha nem nagy általánosságban írsz, hanem a saját történeteidet, élménybeszámolóidat meséled el. Elfoglaltságok a négy fal között, oké…te mit csinálsz? Filmek, sorozatok…te mit nézel? Home office…te hogy bírod? Koronavírus tudnivalók…számodra mi a legmegdöbbentőbb, amit megtudtál róla? Ha a személyes tapasztalataidat is beleviszed a szövegírásba, akkor sokkal érdekesebb tartalmakat tudsz készíteni.  

#3 Vigyél bele egy kis humort 

A helyzet súlyosságából kifolyólag nagy ijedtségében mindenki vérkomolyan beszél a témáról, ami egyrészt teljes mértékben érthető, másrészt viszont unalmas. Igazi felüdülés olyan írásokat olvasni, amik jóízű humorral vannak fűszerezve. Karantén és a takarítással büntetett férfiak…Konzervnyitás, kézmosás és még 10 dolog, amire megtanít a koronavírus…Hogyan éld túl, ha 7/24-ben tető alatt van a család?…és a többi. Igazából csak a kreativitásodon múlik, hogy mennyire tudod megmosolyogtatni az olvasóidat.

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük