ahol értékesítés-támogató szövegek születnek

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Ha rákeresel egy szóra a Google-ban, akkor szép hosszú lesz a weboldalakat egymás után felsorakoztató lista. Vállalkozóként érdemes elgondolkodnod azon, hogy a kereső mi alapján rangsorolja a honlapokat, hiszen nyilván te is szeretnél az elsők között lenni. 

GOOGLE, A KERESŐK KIRÁLYA 

Ha fellépünk az internetre, akkor szinte biztos, hogy használunk valamilyen keresőmotort. Bár több lehetőség is rendelkezésre áll, például a Bing vagy a Yahoo, de hazánkban egyértelműen a Google vezeti az élmezőnyt. 

Az internethasználók közel 98-99%-a használja, és csak a maradék 1-2% veszi igénybe a többi keresőt. 

Mivel ennyire szélsőségesek az arányok, ezért szinte felesleges a többi keresőszolgáltatóval foglalkozni. Ha azt szeretnéd, hogy a weboldaladra átlagosan több látogató érkezzen, akkor a Google titkát kell megfejtened.

AKKOR MOST JÖJJÖN A FEKETE LEVES! 

Állítólag a Google több, mint 200 tényezőt vesz figyelembe a találati lista sorrendjének kialakításakor. 

Azt azért már most leszögezhetjük, hogy minden feltételnek úgysem tudsz megfelelni. 

A Google ún. algoritmusok segítségével térképezi fel a weboldalakat, amiket napjában többször is frissít. Ráadásul időnként teljesen újakat is bevezet, hogy még pontosabb találatot adjon a felhasználóknak – és persze akármilyen trükkös is vagy, nem tudod kijátszani őket. 

Az algoritmusok működését senki sem ismeri 100%-osan. 

Mivel folyamatosan frissítik a meglévőket, és rendszeresen alkalmaznak újakat, ezért nem is az a cél, hogy mindent tudj róluk. Az alapvető rangsorolási tényezőkkel viszont tisztában kell lenned. Ezek sok esetben egyszerű, kézenfekvő dolgok, melyek csak egy kis odafigyelést és alapszintű informatikai tudást igényelnek. 

NEM MONDJA MEG A TUTIT, CSAK TANÁCSOKAT AD 

A Google-nak az az érdeke, hogy a lehető legpontosabb találatokat adja a felhasználóknak, hiszen ennek köszönheti a piacvezető státuszát. Éppen ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy az algoritmusok pontos működésére ne derüljön fény. Ezt ugyanis a trükkös hekusok biztosan kihasználnák, aminek eredményeként nem biztos, hogy a legmegfelelőbb weboldalak kerülnének a találati lista élére. 

Ennek ellenére azért a Google ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnod, ha jó helyezést szeretnél elérni a weboldaladdal. 

Most jöjjenek a legfontosabb, szövegírással kapcsolatos szempontok: 

  • KULCSSZAVAK

Az első helyen kétségkívül a kulcsszavak állnak. A Google akkor minősíti hasznosnak a weboldalad tartalmát, ha a szövegekben kellő mennyiségben megjelennek a releváns kifejezések. 

  • TARTALOM

A Google felismeri, ha a keresőmotornak, nem pedig a látogatóknak írod a tartalmat. Éppen ezért a kulcsszavak használata mellett a szövegek minőségére is érdemes figyelmed. 

  • EGYEDISÉG

A címek, alcímek, paragrafusok esetében is egyediségre kell törekedned. A Google azonnal kiszúrja a másolt tartalmat, ami miatt negatívan értékeli a honlapodat. 

  • TAGOLÁS

Nem csak a tartalom minősége számít, hanem a tagolása is. A szövegírás során átlátható, hierarchikus felépítésre kell törekedned, ami azt jelenti, hogy a főcím alatt különböző szintű alcímeket is érdemes használnod. 

  • FRISSÍTÉS

A Google azt is figyeli, hogy milyen gyakran kerül fel új tartalom a honlapodra. A látogatók előnyben részesítik azokat a weboldalakat, ahol mindig friss cikkek, bejegyzések várják őket. 

A KÖZÖSSÉGI MÉDIA IS SOKAT NYOM A LATBA 

Végül, de nem utolsó sorban a közösségi médiát is meg kell említeni. A keresőmotor többek között azt is vizsgálja, hogy egy szöveg hány lájkot, megosztást kap például a Facebook-on vagy az Instagram-on. A posztjaid minél nagyobb aktivitást váltanak ki a felhasználókból, a weboldalad annál előrébb kerül a rangsorban. 


Related Posts

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Félreértés ne essék, nincs bajom a diákokkal. Én is voltam lelkes “iskolapados”, sőt bizonyos értelemben, most is az vagyok, hiszen folyamatosan tanulom a szakmát. Az én hátam mögött viszont már több millió karakter lepörgött.   Képzeld el…  Feladsz egy hirdetést a profession.hu-ra “tapasztalat nem szükséges” jeligével, hogy fiatalos csapatba jó […]

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük