Mit posztolj a Facebookra, ha kifogyott az ötletdobozod?

Mit posztolj a Facebookra, ha kifogyott az ötletdobozod?

Ha nem vagy fent a Facebookon, akkor nem is létezel – főleg, ha vállalkozó vagy. Szóval, ha nincs még üzleti FB oldalad, akkor legyen. Van, de minek? Akkor kezdj el dolgozni a tartalmon. Van, tudod is, hogy minek, csak kifogytál az ötletekből? Akkor ez a bejegyzés most neked szól. 

Kezdjük az alapoknál az építkezést

Ha ötlethiányban szenvedsz, akkor bátran átcirkálhatsz más oldalakra, hogy megnézd, ki mit szokott posztolni. De vigyázz, ne legyél hajlongó búzaszál, amit ide-oda sodor a szél! Ha találsz valami jót, akkor írd fel, gondold át, elemezd ki, és csak ezután illeszd be az idővonaladba.  

Random posztolás helyett mindig legyen egy terved, amit követsz. Ez nem azt jelenti, hogy a gif-ek, vicces képek, mémek kilőve…dehogy, sőt! Ezekkel is jól át tudod adni az üzenetedet, feltéve persze, ha a csatolt tartalom stimmel. Ha van időd rá [legyen], akkor bátran ötletelj, dolgozz előre, időzíts. Spontán nem mindig jön az ihlet, az időzített poszt néha úgy kell, mint egy mekis burger. 

Szóval adott a Facebook oldalad, amin jó eséllyel van már valamennyi tartalom is. Épp csak egy kis vérfrissítésre van szükséged, hogy kicsit izgalmasabb, érdekesebb posztokat gyárts a követőid számára. Első körben érdemes lecsekkolnod, hogy az alapvető poszt-típusokat használod-e, és ha igen, akkor kellőképpen kiaknázod-e a bennük rejlő lehetőségeket. 

ÉN-POSZT – A márkádat elsősorban hozzád kötik az emberek

Alapvetően mindenki szeret “leskelődni”, betekinteni a másik életébe. Ha vállalkozó vagy, akkor a te mindennapjaid különösen érdekesek – nyisd hát résnyire a kulisszáidat, és hints el magadról személyes infókat.  

Pont 1 éve történt veled valami fontos? Meséld el! 

Van, amit biztosan nem tudnak rólad? Szedd listába! 

Különleges hobbid van? Itt az ideje, hogy beszámolj róla! 

Hatékonyan osztod be az idődet? Írd le, hogyan! 

Imádnivaló a cicád? Rakd az idővonaladra! 

Volt nemrég egy baklövésed? Ne hallgasd el! 

Konkrét céljaid vannak? Mesélj róluk! 

Van a tarsolyodban egy inspiráló történet? Elő vele! 

Hálás vagy? Ne tartsd magadban, hogy miért! 

SZAKMA-POSZT – A követőidet érdekli a szakmád

Vagy azért, mert valamiért érdekesnek tartják, vagy azért, mert ők is ebben a szakmában utaznak, esetleg tanulni szeretnének tőled. Add meg nekik, amire vágynak – tálalj fel nekik érdekességeket, és legyenek edukáló bejegyzéseid is. 

Szakmáddal kapcsolatos kérdéseket kapsz? Válaszold meg őket! 

Szuper ötleteid vannak, amik által hatékonyabban dolgozol? Ne hallgasd el! 

Van néhány súlyos tévhit a szakmádban? Oszlasd el őket! 

Elkövettél pár baklövést a múltban, amiből sokat tanultál? Írd le! 

Min dolgozol éppen? Mesélj róla! 

Épp folyamatban van az egyik projekted? Beszélj róla! 

Van, amit másképp csinálsz, mint a többi szakmabeli? Elő vele! 

Nagy sikered volt nemrég? Azt is mondd el! 

Láttál egy érdekes statisztikát? Oszd meg a többiekkel! 

Olvastál néhány érdekességet a jövőbeli trendekről? Ne tartsd magadban! 

Van néhány konkrét szakmai célkitűzésed? Fejtsd ki! 

INTERAKTÍV-POSZT – A Facebook a kapcsolatépítésről szól

Miért folytatnál kizárólag monológot, ha beszélgetést is kezdeményezhetsz? Az emberek szeretnek “cselekedni”, ha van valaki, aki ösztönzi őket. Vess véget a punnyadásnak, kérdezz, indíts szavazást, csinálj játékot, kérd ki a véleményüket. 

Tegyél fel játékos kérdéseket 2 válaszlehetőséggel. 

Készíts “te hogyan oldanád meg” posztot.  

Videóban mondd el, hogy ki vagy, mit csinálsz, majd kérd meg a követőidet, hogy ők is mutatkozzanak be kommentben.  

Indíts “írd meg kommentben” nyereményjátékot.

Kérd ki a követőid véleményét egy aktuális témáról.  

Csinálj szavazást az egyik ötletedről, célkitűzésedről.

HIRDETÉS-POSZT – Az üzleti oldal nem véletlenül üzleti

Alkalomadtán fontos, hogy hirdesd magad – a szolgáltatásaidat, akcióidat, aktuális eseményeidet. Elvégre értékesítő vagy, aki meg tudja oldani a célközönség problémáit. Ne hagyd, hogy a követőid elfeledkezzenek erről.  

Egy új szolgáltatással bővült a profilod? Mesélj róla! 

Van egy szuper akciód? Oszd meg! 

Workshop-ot csinálsz vagy előadást tartasz? Ne titkold el! 

Ne hagyd elkallódni a Facebook oldaladat. Ha foglalkozol vele, és ügyesen posztolsz, akkor sok-sok új követőt szerezhetsz, a régiekkel pedig szorosabb kapcsolatot építhetsz ki. Ugyanakkor: szuper, ha most turbóra kapcsolod a posztoló-énedet, de ne feledd, a titok a rendszerességben rejlik. Inkább aprózd el a dolgot, és csak heti 2-3 alkalommal gyárts új tartalmat, ahelyett, hogy a nagy lendületben 1 hét alatt kifulladna a motor.

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük