ahol értékesítés-támogató szövegek születnek

Konkurencia – átok vagy áldás, mondd mi a neved!

Konkurencia – átok vagy áldás, mondd mi a neved!

Merő naivitás lenne azt hinni, hogy az általad kínált portéka egyedi a világon. Lehet, hogy vannak sajátos jellemvonásai, de az biztos, hogy van legalább egy olyan ember, aki hasonlót árul. A valóságban nem egy ilyen van, hanem több száz-ezer, akik ugyanazt a piacot célozzák meg, mint te.  

A konkurens lényegében egy vetélytárs, akivel ugyanazon vevőkör megnyeréséért szálltok ringbe egymással. Egy piszkosul bosszantó személy, akit –  ha tehetnéd – azon nyomban eltűntetnél a földkerekségről, hogy soha többé ne kelljen tudomást szerezned a létezéséről. 

A konkurens iránti érzelmek nem merülnek ki a forrongó gyűlöletben, sőt, ami azt illeti, megdöbbentően széles skálán mozognak. Érdekes módon az alkalom adta irigység és a tenyérviszketően idegesítő érzés mellett a vállveregetős megbecsülés és a szimpátia különleges egyvelege is bekandikál a jobb napokon.  

A konkurens figyelése, lekövetése egy szükséges rossz. Jó tisztában lenni azzal, hogy ő hogyan old meg bizonyos dolgokat, milyen felületeken hirdet, hogy szólítja meg a közönséget, milyen árakkal dolgozik, milyen újdonságokkal rukkol elő. De vigyázat!

A kémkedés fekete lyukká válhat, ami elemi erővel szippant magába. Ha sokszor és sokat csinálod, akkor egy idő után azt veszed észre, hogy állandóan őt lesed, és hozzá méred magad.

Ezzel egy örökös versenyhelyzetet teremtesz, ami olyan, mint egy nagy kerék, se eleje, se vége nincsen. Csak megy a feszkó benned ezerrel, és állandóan úgy érzed, hogy le vagy maradva egy lépéssel, hiszen az, amit csinál, neked is eszedbe juthatott volna. 

Ez általában akkor van, amikor ő a nagy hal, te meg a kicsi (legalábbis így érzed), vagy pedig mindketten közel azonos súlyban vagytok. Magyarul olyan valakivel állsz szemben, akitől van okod félni. 

A konkurens nem feltétlenül egy ördögtől való személy, akit ütni-vágni-ásni kell. Bizonyos szemszögből akár áldás is lehet számodra, hiszen minden egyes nap arra sarkall, hogy jobb legyél

– önmagadnál. 

A saját érdekedben, nem árt két lépés távolsággal elhatárolódni tőle. Ha sikerül egészséges távlatokból figyelni, és a példáján keresztül tanulni (nem másolni), akkor még akár profitálni is tudsz a létezéséből. És hát, konkurensből lehet több is, sok is. Belőled pedig csak egy van. Ha módod adódik rá, akkor gyűjts be mindent az ő házuk tájáról, aztán gyúrd össze, formáld át és tedd a sajátoddá. 


Related Posts

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Félreértés ne essék, nincs bajom a diákokkal. Én is voltam lelkes “iskolapados”, sőt bizonyos értelemben, most is az vagyok, hiszen folyamatosan tanulom a szakmát. Az én hátam mögött viszont már több millió karakter lepörgött.   Képzeld el…  Feladsz egy hirdetést a profession.hu-ra “tapasztalat nem szükséges” jeligével, hogy fiatalos csapatba jó […]

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük