Hogyan kommunikálj járványvész idején?

Hogyan kommunikálj járványvész idején?

Mi még talán annyira nem érzékeljük a koronavírus okozta következményeket, de ez csak idő kérdése. Valahol, legbelül, mindannyian érezzük: most az egész világ egy kicsit más lesz. Megváltoznak az alapvető emberi szokásaink, más lesz a hozzáállásunk a munkánkhoz, a magánéletünkhöz, sőt valószínűleg az életvitelünket, az értékrendünket és a kapcsolatainkat is át fogjuk értékelni. Hogyan érdemes most kommunikálni ebben a vészterhes időszakban? 

Hullámok, amiket a koronavírus már elindított 

#1 Az egyén szintjén  

A közösségi oldalakon egyre gyakoribb a “maradj otthon” kezdeményezés, ami a járvány terjedésének lassítását hivatott szolgálni. Nálunk, akiknél eljut a tudat mélységéig az egyéni felelősségvállalás jelentősége, csak akkor fogunk elmenni otthonról, ha feltétlenül muszáj. Ez egyben azt fogja jelenteni, hogy több időt töltünk a világhálón, hogy lefoglaljuk magukat. Egyrészt próbáljuk majd hasznosan, értelmesen eltölteni az időnket, másrészt pedig az eddigieknél is jobban keressük a lélekemelő tartalmakat, amik, ha csak átmenetileg is, de pozitív irányba terelik a gondolatainkat. 

#2 A vállalkozói szférában  

A koronavírus a vállalkozókat sem hagyja “érintetlenül”. A járvány terjedése miatt egyre jobban visszavonulunk majd a védelmi zónánkba, nem fogunk étterembe, moziba járni, nem megyünk koncertekre, rendezvényekre, nem csináltatunk frizurát, nem veszünk autót, nem megyünk nyaralni. Lényegében minden vállalkozás forgalma csökkenni fog, ami nem létszükségletet jelentő termékeket, szolgáltatásokat kínál. Akik nem kerülnek a csőd szélére, azok kihasználva a megnövekedett online jelenlétet a tartalomkészítésre fogják áthelyezni a fókuszt.  

Konklúzió: a szövegírás, tartalomkészítés nálad se legyen zárlatos!

Az értékes tartalomra az eddigieknél is nagyobb igényük lesz az embereknek, a talpon maradó vállalkozók pedig az eddigieknél is nagyobb lendülettel vetik bele magukat az online tartalomgyártásba. Ez tehát azt jelenti, hogy amennyiben van lehetőséged rá, és nem kell megélhetési problémákkal küzdened, akkor vállalkozóként neked is érdemes lesz lépést tartanod a koronavírus okozta online hatásokkal. Most igazi kincs lesz a tudatosan felépített, célközönségre szabott kommunikáció, ami révén nagyobb márkaközösséget tudsz kialakítani.

Ha eddig nem fordítottál kellő figyelmet arra, hogy az online felületeken is kommunikálj, akkor most itt a remek lehetőség arra, hogy ezt bepótold. Az induláshoz nincs jobb időzítés a mostnál. Ugyanígy, ha ráfér egy kis frissítés, csiszolás a weboldaladra, blogodra, social média idővonalaidra, akkor ez az időszak arra is jó, hogy kicsit újragondold a tartalmaidat, beirányozd a céljaidat, és ennek megfelelően formáld az online hangodat. Tudod, soha nincs késő az újrakezdéshez. Ha pedig eddig is lelkesen gyátottad a tartalmakat az éterben, akkor most se hagyd abba, sőt, ha van rá kapacitásod, akkor több felületen is jelenj meg. Menj biztosra és maxold ki a lehetőségeidet.

Érték, érték, érték – edukáció, lelki inspiráció, önismeret  

A négy fal közé száműzve nyitottabbak leszünk az online tanulási lehetőségek iránt. Több edukáló jellegű tartalmat fogyasztunk majd, és nem kizárt, hogy online oktatásokon is részt veszünk. Éppen ezért megéri időt, energiát fektetni az ebook-ok és e-learning tanfolyamok készítésébe. 

A médiában megjelenő tartalmak egyre nagyobb félelmet fognak generálni az emberekben. Egyfajta kompenzálásképp a pozitív hangvételű, inspiráló jellegű blogbejegyzésekre, social média posztokra is nagyobb igény lesz, hiszen utolsó mentsvárként ezekbe kapaszkodunk majd. 

Az elkövetkezendő időszak a befelé fordulásról fog szólni. Akarva-akaratlanul is átértékeljük az életünket, az értékrendünket, a létezésünket. Emiatt várhatóan az önismerettel kapcsolatos, gondolkodást, elmélyülést ösztönző tartalmak fogyasztása is meg fog nőni.  

Ebben a bizonytalan, folyamatosan változó helyzetben kíváncsiak leszünk arra, hogy mások hogyan élik meg a történteket, hogyan alkalmazkodnak a változásokhoz, milyen élményeik, tapasztalataik vannak. Éppen ezért a személyes tartalmak iránti “kereslet” is nagyot fog ugrani.

Az eddig ismeretlen élethelyzetek kialakulása – pl. home office vagy tető alatt az egész család – rengeteg új kérdést vetnek fel, amire válaszokat várunk majd. Ennek hatására a “hogyan csináld” típusú problémamegoldó tartalmak is népszerűbbek lesznek.

Egyetlen gondolattal megfogalmazva: az értékes tartalomkészítésre érdemes fókuszálnod, ami hozzátesz az emberek beszűkült életviteléhez, ami pozitív irányba tereli őket gondolati, érzelmi síkon, és segít nekik elfogadni a megváltozott körülményeiket, lehetőségeiket. 

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük