ahol értékesítés-támogató szövegek születnek

Hogyan juss közös nevezőre a szövegíróddal?

Hogyan juss közös nevezőre a szövegíróddal?

Ha szeretnél egy weboldalt vagy esetleg már van, és szeretnél rajta minőségi szövegeket látni, akkor biztos megfordult már a fejedben, hogy ki kéne szervezni a munkát, azaz meg kéne bízni egy külsős szövegírót. Hivatásos szövegíróként mit is mondhatnék más, mint, hogy ez egy szuper ötlet. 😊  

A közös munka azonban nem mindig zökkenőmentes… 

Főleg az eleje rázós, amikor még nem igazán tudod, hogy milyen infókat adj át a szövegírónak, ő pedig emiatt még nem igazán vágja, hogy milyen elképzeléseid vannak. 

Ilyenkor jöhet a brief.

A brief egy írásos dokumentum, amiben a megrendelő tájékoztatja a szövegírót a munka részleteiről. 

Az elkészítése több szempontból is javasolt. Először is, bármiről is szóljon a projekt, az ott lesz papíron (word-ben) feketén fehéren. Ahogy a mondás tartja, a szó elszáll az írás megmarad. Egy végtelennek tűnő telefonbeszélgetés alkalmával a szövegíró lekörmöli a hallott infókat, vagyis helyesbítve a hallott infók kb. felét, aztán a macskakaparásból megpróbálja kitalálni, hogy miről is volt szó. Egy brief viszont tisztán, érthetően tartalmaz minden fontos információt, amire szüksége van a szövegíráshoz.  

Másrészt a brief megkönnyíti a munka kezdeti lépéseit, amikor a felek háta mögött még nincs közös múlt. Ilyenkor felszabadító érzés, ha van egy kézzel fogható, írásos anyag, amivel lényegében a megrendelő világos utasítást ad a szövegírónak a munka részleteivel kapcsolatban. Másfelől a szövegírónak is könnyebb, ha tudja, hogy milyen elvárásokkal áll szemben, és esetlegesen milyen egyéni kéréseket kell teljesítenie.  

Mit érdemes leírni a brief-ben? 

A brief felépítésére vonatkozóan nincsenek kőbe vésett szabályok, amikhez foggal-körömmel ragaszkodni kellene. A doksi általában kérdéseket tartalmaz, amik az adott projekt függvényében változhatnak. A kérdéssort a szövegíró szokta elkészíteni, hiszen lényegében az ő munkáját hivatott elősegíteni, a válaszokat pedig a megrendelő adja.  

De mégis, mit érdemes beleírni? 

Először is a vállalkozásoddal kapcsolatos kérdésekre érdemes válaszolni. Ezen a pontos érdemes szót ejteni az üzlet mögött meghúzódó történetről, a belső motivációdról, azaz, hogy miért kezdtél el azzal foglalkozni, amivel (természetesen a pénzszerzésen túl). 

  • Kinek szeretnél eladni?

Aztán a célcsoportod behatárolása is egy lényeges feladat. Nem mindegy, hogy a 18-as éveibe lépő, Y generációs Jessicához szólsz, aki a szokásos tinédzser problémákkal küzd, vagy a 70-es éveit épp elhagyó Bözsi nénihez, aki hát- és derékfájdalmaktól szenved. 

  • Milyen problémára kínálsz megoldást?

Az is fontos, hogy meghatározásra kerüljön a probléma, amire megoldást kínálsz a termékeddel, szolgáltatásoddal. Az emberek nem terméket/szolgáltatást akarnak vásárolni, hanem szépek, egészségesek, gazdagok, sikeresek stb. akarnak lenni, és a vásárlás csupán egy eszköz a céljuk eléréséhez. Ezt a szövegírás során is figyelembe kell venni. 

  • Miben vagy jobb a versenytáradnál?

Aztán azt a kérdést is érdemes megválaszolnod, hogy a terméked, szolgáltatásod miben jobb, mint a versenytársadé? Nem elég azt kommunikálnod, hogy “nesze, vedd meg, mert ez jó lesz neked”, ez így még édeskevés. Meg kell tudnod fogalmazni, hogy az emberek miért ezt vegyék meg, és miért ne a konkurens terméket/szolgáltatást.  

  • Milyen stílusban szólítod meg az embereket?

A weboldalad hangvételét, stílusát is le kell tisztázni annak érdekében, hogy egységes szövegek születhessenek. Itt arra is ki kell térni, hogy tegezős vagy magázós legyen a kommunikáció. (Bár ezt alapvetően már a célközönség eldönti. Jessicánál például jobban átmegy az üzenet, ha tegezzük, míg Bözsi nénit inkább magázós hangvételben érdemes megszólítani.)  

  • Mik a legfontosabb kulcsszavaid?

A vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavakat is érdemes összeszedned. Bár elsődlegesen nem a keresőmotornak, hanem az olvasóknak készül a szöveg, ettől függetlenül érdemes törekedned arra, hogy adott kifejezésekre a weboldalad jó helyezést érjen el a Google találati listájában. 


Related Posts

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Félreértés ne essék, nincs bajom a diákokkal. Én is voltam lelkes “iskolapados”, sőt bizonyos értelemben, most is az vagyok, hiszen folyamatosan tanulom a szakmát. Az én hátam mögött viszont már több millió karakter lepörgött.   Képzeld el…  Feladsz egy hirdetést a profession.hu-ra “tapasztalat nem szükséges” jeligével, hogy fiatalos csapatba jó […]

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük