ahol értékesítés-támogató szövegek születnek

Ezért ne passzold le a szövegírást a titkárnődnek

Ezért ne passzold le a szövegírást a titkárnődnek

A szöveg a weboldalad lelke. Apró, színes, vibráló részekből álló egész. 

Egy eszköz, amivel varázsütésre átadod az embereknek az üzenetedet. Elmeséled nekik a történetedet. Elmondod, ki vagy, és mit kínálsz számukra. Világgá kürtölöd, hogy a problémájukra megoldást tudsz adni.  

Szöveg és szöveg között azonban között óriási különbségek vannak. 

Talán a lopott perceidben megkísérled te magad kivitelezni a szövegírást, vagy lepasszolod a munkát Klárikának, a titkárnődnek. “Hiszen írni mindenki tud” – gondolod. Múltkor is tök jól megfogalmazta az előadási anyagodat, és a leveleidet is magától írja. 

Ha Klárika keze alatt ég a billentyűzet, akkor olcsón megúszod a dolgot. 

Nem kell még egy teljes embert foglalkoztatnod még egy teljes bérért, és külsős sem viszi el a pénzed. Klárika úgyis már évek óta melletted dolgozik, szinte már a gondolataidban olvasva végzi a munkáját. Tudja mikor kell kávét hoznia neked, hogyan kell fogadni az üzleti partnereidet, talán még a könyvelésedbe is besegít néha. “A szövegírás ennél biztosan nem lehet bonyolultabb.” 

Aztán valahogy mégsem áll össze a kép. 

Klárika nagyon lelkes, mint mindig, de a szövegei nem elég jók, nincs meg bennük az a bizonyos plusz. Nem képviselnek téged, nem adják át az üzenetedet. Aztán elkezd mardosni a gondolat, hogy a konkurensed írásai sokkal meggyőzőbbek. Hogy az emberek nem nálad, hanem nála vásárolnak. Pedig a te terméked, szolgáltatásod legalább annyira jó, mint az övé, ha nem jobb.  

Itt jön képbe a szövegíró, mint a végső megoldások legvégsőbbike “na, akkor szórjuk a pénzt, és nézzük meg mit tud” alapon. Hozzáteszem, ennek nem feltétlenül kellene így lennie, de sajnos (még) így van. A vállalkozások nagy része azért nem tart szövegírót a háznál, mert sajnálja rá a pénzt. Mások nem is tudják, hogy létezik ilyen szakma, és abban a hiszemben vannak, hogy minden vállalkozó maga írja a szövegeit. Pedig, ha tudnák… 

A vállalkozó talán brillírozik az értékesítés vagy a szolgáltatásnyújtás terén, de nem feltétlenül tud szövegeket írni. A szövegírás egy külön terület, amihez tehetség, rálátás és motiváció kell, ezek pedig a szövegíróban egyesülnek.  

A szövegíród a vállalkozásod teljes értékű tagja – még akár külsősként is. 

Valaki, aki meg tudja fogalmazni a mondanivalódat a célközönséged nyelvén. Aki érti, tudja, mit akarsz mondani. Aki hatni tud az olvasóidra, cselekvésre tudja bírni őket. Aki olyan szövegeket kanyarint a képernyőre, amik célba találnak.


Related Posts

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Félreértés ne essék, nincs bajom a diákokkal. Én is voltam lelkes “iskolapados”, sőt bizonyos értelemben, most is az vagyok, hiszen folyamatosan tanulom a szakmát. Az én hátam mögött viszont már több millió karakter lepörgött.   Képzeld el…  Feladsz egy hirdetést a profession.hu-ra “tapasztalat nem szükséges” jeligével, hogy fiatalos csapatba jó […]

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük