Énmárka-építés az én szemszögemből

Énmárka-építés az én szemszögemből

Sokan sokféleképpen közelítik meg ezt a témát, a legtöbben azonban mégsem értik, érzik igazán, hogy mit is jelent az énmárka és hogyan lehet felépíteni.

Én most a saját gondolataimat osztom meg veled. Bízom benne, hogy ezzel segítséget vagy szimplán csak inspirációt adok neked az énmárka-építéshez.

Pár dolog, ami talán már benned is megfogalmazódott az énmárka fogalma kapcsán:

amit mások mondanak rólad | saját magad kiemelése, megkülönböztetése | azt mutatod kifelé, aki valójában vagy | önismeret alapvetően | meghatároz téged | a benned lévő értékek szemléltetése | “az énmárkám ÉN vagyok”

Úgy gondolom, hogy ezekben mind van igazság csak össze kell gyúrni őket és kiemelni a lényeget. 

Mi szerintem az énmárka?

Az énmárkát én így tudom a legjobban elképzelni: egy kép, egy lenyomat, érzés- és gondolathalmaz, amit az emberekben hagyunk. Ez jön elő bennük, ha látják, hallják a márkanevünket, ha találkoznak velünk vagy az általunk kínált termékekkel, szolgáltatásokkal, ha csak ránéznek a weboldalunkra, olvassák a posztjainkat, ha beszélnek rólunk vagy ha egyszerűen csak random módon eszünkbe jutunk.

Az énmárkánk mi magunk vagyunk, a személyiségünk egy része, ami a sajátos karakterjegyeinkből épül fel, ez pedig alapvetően megkülönböztet minket másoktól.

Az énmárka-építés lényegében azt jelenti, hogy a személyiségünket megmutatjuk, “szemléltetjük” az offline és online világban úgy, hogy a márkánkat felruházzuk a legerősebb tulajdonságainkkal és középpontba állítunk egy szívünkből szóló üzenetet.

Miért olyan bonyolult az énmárka-építés?

Az énmárka lényegében nem más, mint egy érzés, amit csak úgy tudunk átadni, ha ezt az érzést átérezzük. Ebből következik, hogy nem elég megérteni, hogy miről van szó, hanem át is kell tudni érezni. Véleményem szerint sokak számára ez okozza a legnagyobb nehézséget, mert kell hozzá egyfajta érzékenység, érzelmi-lelki beállítottság, e nélkül nem vagy csak nagyon nehezen megy.

Az énmárkánkkal az általunk “kitalált” érzést, üzenetet közvetítjük mások felé, akik erre akkor is emlékeznek, amikor a szöveges tartalmainkat már nem tudják felidézni – ebben rejlik az énmárka igaz ereje.

A másik, hogy sokan összekeverik az énmárkát saját magukkal és azt gondolják, hogy elég magukról kommunikálniuk, hogy kialakítsanak egy jól beazonosítható képet, benyomást a márkájukról. Szerintem fontos látni, érezni a különbséget, hogy ugyan az énmárkánk mi magunk vagyunk, de fordítva ez nem igaz: mi magunk sokkal többek vagyunk az énmárkánknál, emiatt nem tehetünk egyenlőségjelet a kettő között.

Alapvető különbség a személyiségünk és az énmárkánk között, hogy ez utóbbi mögött mindig van tudatosság. Az énmárkánk nem kialakul, hanem mi alkotjuk meg úgy, hogy a személyiségünkből bizonyos karakterjegyeket kiemelünk és tudatosan hangsúlyozunk. Szerintem úgy a legkönnyebb elképzelni, hogy a márkánk egy tőlünk független „jelenség”, amit életre keltünk az által, hogy néhány, ránk leginkább jellemző tulajdonságunkkal felruházzuk – de nem az összessel!  

Hogyan jön az énmárka-építés a szövegíráshoz?

Joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy szövegíróként miért beszélek az énmárka-építésről, hiszen ez két külön szakterület. Ez a téma azért kerül nálam újra és újra napirendre – a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban is sokat beszélgettünk róla -, mert látom, hogy mekkora jelentősége van a kisvállalkozói online kommunikációban. Nem elég létrehozni a weboldalunkat, nem elég rendszeresen blogbejegyzéseket írnunk és posztolnunk, fontos, hogy minden felületünk tökéletes egységben legyen és ugyanazt az üzenetet közvetítse. Ennek az egységnek a megteremtéséhez ad eszközt az énmárka-építés, ami többek között magában foglalja a szöveges és vizuális tartalmak tudatos kialakítását is.

Ne aggódj, ha most még nem teljesen érted, érzed át ezt az énmárka témát. Ez is olyasmi, aminek idő kell, hogy leülepedjen benned, aztán szépen elkezdjen kiforrni. Ha engem kérdezel, akkor én azt mondom, hogy kezdd a dolog tudatos részével, a vállalkozói kultúrád megfogalmazásával – erről az előző blogbejegyzésemben írtam. Nálam ez volt a kiindulópont, ahonnan már tisztán látszott az énmárkám irányvonala.

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Vállalkozói weboldal – melyikkel indulj, melyikre térj át?

Vállalkozói weboldal – melyikkel indulj, melyikre térj át?

Ha a weboldalad szövegezését megkerülhetetlen és/vagy megugorhatatlan akadálynak érzed, akkor ez az írásom neked szól. Az alapoktól kezdve egészen a mesterszintig elmondom, hogyan érdemes kialakítanod, felépítened a weboldaladat, hogy az vonzó legyen a célközönséged számára és az értékesítési céljaidat is hatékonyan támogassa. A weboldal tartalom […]

Szövegíró születik – avagy az én történetem 2. rész

Szövegíró születik – avagy az én történetem 2. rész

Szövegíróként azt vallom, hogy megvan a magunk története, ami kikívánkozik belőlünk – most a sajátomat mesélem el, vagyis annak második részét.  Múltkor meséltem arról, hogy én nem azok közé tartozom, akik már kiskorukban tudták, merre induljanak el. Ha kíváncsi vagy arra, hogyan léptem a szövegírók útjára és még […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük