Kis útmutató az induló kommunikációhoz

Kis útmutató az induló kommunikációhoz

Ha most lendülsz bele az online kommunikációdba, akkor van egy rossz meg egy jó hírem. A rossz az, hogy bármennyire is szeretnéd, a kommunikációd nem lesz tökéletes – eleinte. A jó pedig, hogy ez nem is baj, mert ha eleget foglalkozol vele, és picit mindig csiszolod, formálod, akkor a te online hangod is szépen kiforrja magát.

“Hogyan érdemes az énmárka kommunikációba belefogni?” – ezt a kérdést kaptam a Szövegműhely kulisszatitkos csoportomban még jó pár héttel ezelőtt. Tudom, most te is a nagy válaszra vársz, a titokra, a receptre vagy legalábbis egy sémára, amit te is használni tudsz. Sajnos egyikkel sem tudok szolgálni.

„Bátran és elfogadóan. :)” – ez volt akkor a válaszom és most neked sem mondhatok mást.

Ne add fel rögtön az elején, az elkövetett hibáidra tanulópénzként tekints!

Vágj bele bátran!

A szövegírásban fontos a tudatosság, de azért ne agyald túl a dolgokat. Kezdd el megfogalmazni a gondolataidat, pötyögd be Word doksiba, telefonos jegyzetbe vagy régimódian írd le őket egy papírra. Ötletelj a témákon, gyűjtsd össze őket, hogy mindig legyen a tarsolyodban néhány. Próbálkozz, kísérletezz – csinálj szöveges és képes posztokat is, nézd meg, hogyan konvertálnak. Tapogatózz, hogy mit szeret a közönséged és mi az, ami hidegen hagyja őket. Vizsgáld magadat is, melyik tartalom vált ki belőled pozitív érzéseket?

Miért kell bátorság a kommunikációhoz? Kisvállalkozóként fontos, hogy magadról is kommunikálj az online felületeiden – ezt pedig nem olyan egyszerű megtenni ország-világ előtt. Talán téged is árnyékként kísér a gondolat, hogy “mit szólnak mások?”, na meg ott vannak a trollok is, akik lazán odahányják a posztjaid alá a kéretlen okosságaikat… Légy bátor, s a bizonytalanságaid, félelmeid ellenére tedd szépen a dolgodat!

Hidd el, csak elkezdeni nehéz, utána már megy, mint a ringlispíl!

Egy kis gyakorlati útmutató – ahogy én csináltam:

  • írj tele egy A4-es oldalt arról, hogy ki vagy te, milyen a személyiséged, mit érdemes tudni rólad
  • térj ki arra, hogy mivel foglalkozol, a munkásságoddal kiknek és miben tudsz segíteni (bátran konkretizálj)
  • fogalmazd meg, hogy milyen küldetés vezérel, milyen belső késztetés motivál
  • gondold át és írd le azt is, hogy miért vagy különleges, miért vagy más, mint a konkurenseid

Ezzel már lesz egy nagyon jó alapod a kommunikációdhoz.

Légy elfogadó magaddal!

Az induló kommunikáció soha nem hibátlan, még akkor sem, ha beleteszed a szívedet-lelkedet, hogy tényleg jó legyen. Rá lehet készülni, meg lehet tervezni, sőt kell is, de, mint ahogy sok mást az életben, ezt sem lehet megtanulni elméletben. Csak akkor lelhetsz rá az online hangodra, ha élesben gyakorlod a kommunikációt és folyamatosan csiszolod, fejleszted, míg végül 100%-ban önazonossá tudod tenni.

Miért kell elfogadás a kommunikációhoz? Mert, ha maximalista vagy, mint ahogy én is, akkor nehéz olyasmit csinálnod, amiről úgy érzed, hogy nem tökéletes. Viszont muszáj, hogy belevágj és elfogadd, ez most olyan, amilyen, aztán majd idővel feljavítod, építgeted, szépítgeted. Ha nem így teszel, akkor a rajtvonalnál fogsz toporogni ki tudja meddig... Légy elfogadó magaddal szemben, idővel meglesz a gyümölcse!

Néhány mantra, ami nekem is segített/segít:

  • Nem baj, ha nem sikerül tökéletesre.
  • Minden nap egyre jobb és jobb leszek.
  • Lépésről lépésre haladok a céljaim felé.
  • Nincs olyan akadály, amit ne tudnék legyőzni.
  • Bízom magamban, tudom, hogy képes vagyok rá.
  • Semmi és senki nem veheti el a lelkesedésemet.

A mantrázás mindig jól jön, amikor úgy érzed, hogy a lelked egy kis megerősítésre vágyik. Mondogasd magadban a szavakat, ameddig csak jólesik, hidd el, érezni fogod a hatását!

Ha kell egy kis segítség a szövegíráshoz, akkor a Szövegműhelyben tárt ajtókkal fogadlak.

Remélem adtam neked egy kis lélekerősítést, hogy neki tudj lendülni a kommunikációdnak vagy ha már megtetted, akkor lelkesen tudd folytatni. Ha bajban vagy a témaötleteléssel vagy úgy érzed, nagy segítséget jelentene egy személyre szabott tartalomterv, akkor tudd itt vagyok és segítek – csak kérned kell!

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Énmárka-építés az én szemszögemből

Énmárka-építés az én szemszögemből

Sokan sokféleképpen közelítik meg ezt a témát, a legtöbben azonban mégsem értik, érzik igazán, hogy mit is jelent az énmárka és hogyan lehet felépíteni. Én most a saját gondolataimat osztom meg veled. Bízom benne, hogy ezzel segítséget vagy szimplán csak inspirációt adok neked az énmárka-építéshez. […]

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Úgy gondolom, hogy bármivel is foglalkozunk, fontos, hogy megfogalmazzuk, hogyan is “működünk” és milyen elvek, értékek menték alakítjuk ki a saját egyszemélyes vállalkozói kultúránkat. Ha te ezt még nem tetted meg, akkor most itt a remek alkalom arra, hogy pótold – a mostani írásommal igyekszem […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük