Állítsd irányba a social kommunikációdat – mutatom hogyan!

Állítsd irányba a social kommunikációdat – mutatom hogyan!

Ha nem érzed elég jónak az online jelenlétedet, akkor most jól figyelj, ez a bejegyzés neked szól! Segítek, hogy sínre állj a posztolással, s megtapasztald annak minden pozitívumát, például aktivitás növekedés, márkaközösség épülés-formálódás, bevétel gyarapodás.

Jó irányba haladsz a posztjaiddal, ha…

  • szépen növekszik a közösséged
  • a követőid kapcsolatba lépnek veled üzenetben vagy a sztorijaid, posztjaid alatt kommentelnek
  • sorra kapod a pozitív visszajelzéseket, hogy klassz az, amit csinálsz – és ezt te is így érzed
  • csurrannak-cseppennek az új vevőid, ügyfeleid

Mindemellett pedig:

  • 100%-ban önazonos vagy és
  • örömödet leled a tartalomkészítésben

Ha ez nem így van, akkor valamit nem jól csinálsz. Ez esetben haladj végig az alábbi 5 kérdésemen, gondold át a válaszaidat, s belátásod szerint eszközöld a változtatásokat. 

Social posztjaid célja az értékadás? 

Ne azért legyél jelen a social felületeken, hogy direktbe eladj! Ha eddig erre mentél rá, akkor itt az ideje, hogy nagyobb hangsúlyt helyezz az értékadásra. Készíts olyan posztokat, amiket értékesnek érez a célközönséged. Oszd meg például a gondolataidat, bátorítsd, inspiráld a közösségedet vagy ha olyan a tevékenységed, akkor edukáld őket, mutass nekik utat. 

Légy inspiráló, akit érdemes követni! 

Miért fontos ez? A te célközönségednek is igénye van a minőségi tartalomra, amit elolvasva érzi, hogy kap valamit tőled – tudást, segítséget, néhány pozitív gondolatot.

Rendeld meg a posztpezsdítő csomagomat, s feledd el a posztolás minden búját-baját!

A célközönségedhez szólsz?  

Ne vaktában írd a posztjaidat! Ha nem határoztad meg a célközönségedet vagy meghatároztad ugyan, de posztíráskor nem alapozol rájuk, akkor változtass ezen. Fogj papírt és tollat vagy ragadj billentyűzetet és írj le mindent, amit tudsz a (lehetséges) vevőidről, ügyfeleidről. Olyan témákat, kérdéseket vegyél elő, amik foglalkoztatják őket, amikre kíváncsiak.

A posztjaidat a célközönségednek készítsd!

Miért fontos ez? Akkor fog lelkesen követni a célközönséged, ha érzi, hogy a tartalom neki szól és tud azonosulni az általad vallott értékekkel, gondolatokkal.

Személyes történeteket is megosztasz? 

Ne akarj mindenáron távolságot tartani az olvasóidtól! Ha eddig egyáltalán nem beszéltél magadról, akkor itt az ideje, hogy ez változzon. Persze, nem kell mindent elmesélned, csak azt, amit relevánsnak érzel, és amiről te magad is szívesen beszélsz. Meséld el például, hogy indultál el a pályádon, milyen mérföldköveket értél el eddig, milyen nehézségeken vezettet át az utad és azokat hogyan gyűrted le.

Mutass egy picit többet magadból! 

Miért fontos ez? Nem a termékedhez/szolgáltatásodhoz szeretne kötődni a célközönséged, hanem hozzád, a hús-vér emberhez, aki a vállalkozásod mögött van.

Önazonos fotókat osztasz meg? 

Ne átgondolatlanul tölts fel fotókat! Ha eddig ezt tetted, akkor most vigyél pici tudatosságod az idővonalad, feeded képi anyagába. Bár a posztjadhoz kapcsolódó szöveges tartalom kiemelt fontosságú, de a fotóiddal is hatást gyakorolsz és üzenetet közvetítesz. Válassz olyan képeket, amik téged tükröznek és összhangban vannak a mondanivalóddal, küldetéseddel is.

A fotóid képezzenek egységet minden felületeden! 

Miért fontos ez? A képi anyagaiddal másodpercek leforgása alatt hatsz a célközönségedre, azokat látva szinte azonnal kialakul bennük egy vélemény rólad.

Ha csak a témakereséssel vannak gondjaid, akkor itt van neked a poszt tartalomterv csomagom!

Örömmel készíted a posztjaidat? 

Ne csak munka legyen a posztolás, hanem örömöt is lelj benne! Ha eddig teherként élted meg, akkor mostantól írj olyan témákról, ami számodra is kedves, készíts magadról olyan fotókat, amiken szívesen látod magad viszont. Ne csapd össze az egészet, szánj időt az előkészületekre, írd össze előre a gondolataidat, témaötleteidet és legyenek napok, amikor csak a fotókészítéssel foglalkozol. 

Csináld úgy, hogy örömöt okozzon! 

Miért fontos ez? A posztjaidból kiérzi a célközönséged, hogy csak a vállalkozásod miatt csinálod őket vagy azért, mert tényleg szeretnél jót adni nekik.

Ha ezeket szépen átgondolod és dolgozol a hibákon, hiányosságokon, akkor te is vonzó posztokat tudsz készíteni a célközönséged számára, amiktől le lesznek nyűgözve. Ha pedig mégsem tudod jól csinálni a social kommunikációdat, akkor itt vagyok neked és segítek!

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Énmárka-építés az én szemszögemből

Énmárka-építés az én szemszögemből

Sokan sokféleképpen közelítik meg ezt a témát, a legtöbben azonban mégsem értik, érzik igazán, hogy mit is jelent az énmárka és hogyan lehet felépíteni. Én most a saját gondolataimat osztom meg veled. Bízom benne, hogy ezzel segítséget vagy szimplán csak inspirációt adok neked az énmárka-építéshez. […]

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Úgy gondolom, hogy bármivel is foglalkozunk, fontos, hogy megfogalmazzuk, hogyan is “működünk” és milyen elvek, értékek menték alakítjuk ki a saját egyszemélyes vállalkozói kultúránkat. Ha te ezt még nem tetted meg, akkor most itt a remek alkalom arra, hogy pótold – a mostani írásommal igyekszem […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük