A vállalkozói blogírás alapjai

A vállalkozói blogírás alapjai

Ha van egy menő vállalkozásod (vagy tervben van, hogy lesz), akkor előbb-utóbb napirendre kerül a blogírás. Ez egy viszonylag egyszerű feladatnak tűnik, hiszen a mai világunk ontja magából a bloggereket, akik egész ügyes szövegeket raknak össze. Ha nekik megy, neked ne menne? Igen, igen, de van egy fontos különbség. Te vállalkozó vagy, akinek van egy konkrét termék- és/vagy szolgáltatáspalettája és nem csak kedvtelésből, hanem értékesítés céllal írod a blogbejegyzéseidet.

Mi a vállalkozói blog?

A vállalkozói blogot az különbözteti meg a „sima” blogtól, hogy a tartalomstratégia részeként értékesítési céllal születik. Alapvetően egy dinamikus (tehát folyamatosan frissülő) tartalomtípusról van szó, ami a weboldalon érhető el az egyik menüpont alatt, de arra is van példa (pl. nálam), hogy linkkel ellátott szövegen keresztül lehet eljutni hozzá.

Megjegyzés: Léteznek vállalkozói blogok kifejezetten blogtárhelyeken (pl. a blog.hu-n, a cafeblog.hu-n vagy a blogger.com-on), ahol lényegében hagyományos blog oldalként funkcionálnak. Természetesen ez esetben sem nevezhetjük őket “sima” blognak, hiszen ott is az ismertségnövelést és a célközönséggel való kapcsolódást hivatottak szolgálni.

A blogírás alapjai, amire stabilan építkezhetsz:

1. A cél:

A blogírás sokaknak „csak” céltalan hobbi, de nem neked. Ha terméket vagy szolgáltatást kínálsz, akkor a blogodnak konkrétan megfogalmazható célja kell, hogy legyen. Termék- és/vagy szolgáltatáskínálóként az írásaiddal el szeretnéd érni a célközönségedet és le szeretnéd nyűgözni őket, akik a kapcsolódás hatására vásárlóiddá, ügyfeleiddé válhatnak. A blog egyike azoknak a tartalomtípusoknak, amik hatékonyan segítenek ebben.

2. Az iránytű:

A blog akárcsak más értékesítési célú tartalomtípus a nagy egész része, ennél fogva nem járhat külön utakon. Ideális esetben van egy többé-kevésbé kidolgozott tartalomstratégiád, ami megadja az online kommunikációd irányát. Ha ez hiányzik, akkor olyan, mintha dzsípíesz, térkép és mindenféle útbaigazító tábla nélkül akarnál eljutni egy olyan helyre, ahol még sosem jártál. Tök reménytelen, de legalábbis baromi fárasztó és nagyon-nagyon-nagyon sok idő.

3. A címzett:

A blogbejegyzésedet is (ugyanúgy, ahogy más értékesítési célú szöveget) nem érdemes elkezdened írni anélkül, hogy pontosan tudnád, kihez szólsz. A blogírás a tartalomstratégiád része, ami előre vetíti azt, hogy tartalomkészítés előtt már be van határolva a célközönséged. Ha még mélyebb tervezést szeretnél eszközölni, akkor Buyer Personá(ka)t is építhetsz, amivel lényegében megszemélyesíted az ideális vásárlódat, ügyfeledet.

+ 1: A tartalom:

Talán te is hajlamos lehetsz arról írni, ami éppen foglalkoztat, ami „hűha, ez tök érdekes” érzést vált ki belőled. A szövegírásnak azonban az egyik legfontosabb jellemzője, hogy nem magunkból indulunk ki, hanem a célközönségünkből. Amikor témát választasz, elsősorban azt kell szem előtt tartanod, hogy az ideális vásárlódat, ügyfeledet mi érdekli, mi érdekelheti. Milyen problémái, vágyai vannak, milyen kérdésekre keresi a válaszokat, satöbbi.

Akkor még egyszer , hogy biztosan rögzüljön:

A blogírásnak konkrétan megfogalmazható célja van.

  • támogatja a tartalomstratégiádat
  • segít a termék- és/vagy szolgáltatáspalettád megismertetésében
  • segít kapcsolódni a célközönségedhez

A blog a tartalomstratégiád része.

  • akkor érdemes nekiállnod a blogírásnak, ha már van egy több-kevésbé kidolgozott stratégiád a tartalomkészítéshez
  • összhangban van a más felületeken folytatott kommunikációddal (pl. stílus, címzett, üzenet stb. tekintetében)

A blogbejegyzéseket az ideális vásárlódnak/ügyfelednek írod.

  • az írásoknak konkrét címzettje van
  • őt szólítod meg, neki kínálod fel a segítségedet

A blogszöveg tartalma tudatos tervezésen alapszik.

  • témája igazodik a címzett érdeklődéséhez
  • felépítése mögött is tudatosság rejlik

Az alapokról elöljáróban ennyit szerettem volna megosztani, remélem tudtam segíteni. Legközelebb arról fogok mesélni, hogy milyen részei vannak a blogbejegyzésnek és hogyan érdemes felépítened a tartalmat.

Ha szeretnél többet tudni az értékadó kommunikációról és kíváncsi vagy a bennfenntes posztjaimra is, amiket nem mindenkivel osztok meg, akkor csatlakozz a SZÖVEGMŰHELY KULISSZATITKOK csoportomhoz. Egy percet sem akarsz foglalkozni az írással, inkább rám bíznád ezt a feladatot? Akkor irány a POSTALÁDA, ahova máris be tudod dobni az árajánlatkérős leveledet!


Related Posts

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

A marketing és a tartalomstratégia kapcsolódása

Ha napirendre kerül a szövegírás, akkor nem feledkezhetsz meg a tartalomstratégiád felépítéséről sem. Persze mondhatod, hogy minek az?, de ha nincs tudatosság az online kommunikációd mögött, akkor hidd el, érződni fog rajta és végeredményben amatőr hatást kelt (akkor is, ha egyébként profi vállalkozás van mögötte). […]

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Téged is várlak a Szövegműhely kulisszatitkok csoportomban!

Már régóta érlelődött bennem a csoport gondolata és nagyon örülök, hogy a projekt végre a megvalósítás szakaszához ért. Azt szeretném, hogy egy jó hangulatú csapat alakuljon ki kreatív gondolkodású, célfókuszált, fiatal vállalkozókból, akik nap, mint nap tesznek azért, hogy a munkájukban sikeresek és elismertek legyenek. […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük