A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és mit kínálsz a vásárló-, illetve ügyfél-jelöltjeidnek.  

Ha ezzel megvagy, akkor megtetted az első lépést afelé, hogy ne legyél totál láthatatlan. Ezzel azonban még nincs vége, sőt… igazából most kezdődik az igazán melós rész. 

A weboldalad olyan, mint egy palánta, nem hagyhatod magára. Ha nem törődsz vele, akkor nem fog magától nőni, virágot vagy gyümölcsöt teremni. Folyamatosan foglalkoznod kell vele, hogy fejlődjön, terebélyesedjen és a kedvedre legyen. 

Nyilván azt szeretnéd, hogy a weboldalad ne csak úgy legyen az éterben, hanem az emberek olvassák, magukénak érezzék, szeressék. Ez nem történik meg varázsütésre, bár kétségkívül jó lenne. Minden nap tenned kell egy picit azért, hogy megszólítsd a célközönségedet, hogy mesélj nekik magadról, a termékedről, hogy tájékoztasd őket, hogy felkeltsd és fenntartsd a figyelmüket. 

Blogbejegyzéseket a weboldaladra 

Ha megnézed, egyre több weboldalon tűnik fel a “blog” menüpont, ami nem véletlen. Ez az a csatorna, ahova folyamatosan felkerülnek a friss tartalmak – termékekről, újdonságokról, akciókról és minden másról, ami érdekes vagy informatív lehet a látogatók számára.

Az emberek sokkal szívesebben böngészik azokat a weboldalakat, ahol mindig új olvasnivaló várja őket. Most komolyan, te hányszor néznél vissza egy olyan weblapra, amin a legfrissebb cikk 3 éve készült?

Ha mindig frissen tartod az oldaladat, akkor azzal nyomatékosítod a látogatóban, hogy jelen vagy, hogy kommunikálsz felé, és fontos neked, hogy kapcsolatban maradj vele. 

Másrészt a Google is jó néven veszi, ha a weboldaladon mindig van új a nap alatt. Ha tehát jobb helyezésre törekszel a bűvös keresési listában, akkor villantsd fel azokat a blogbejegyzéseket. 

Az idővonalad se legyen szikár sivatag 

Amióta berobbant a Facebook meg az Instagram, az emberek szinte ott élik a mindennapjaikat. Használják fiatalok, szépkorúak, sima átlagpolgárok, kishalak, nagyban utazó cégvezetők. Használod te is, én is, az utca végén lakó Marika is. Ha el akarod érni az embereket, akkor ott kell lenned és vicces, érdekes, informatív tartalmat kell gyártanod, ami kéz a kézben jár a termékeddel, szolgáltatásoddal. 

A közösségi médiának jelenleg olyan nagy ereje van, hogy napi szinten odaülteti az embereket az okos kütyük elé, hogy scrollozzanak le-fel, gifeken röhögjenek, képeket nézegessenek, tartalmat olvassanak, lájkoljanak, megosszanak. Pont a te célközösséged hiányozna onnan? Nem hinném.  

Egy közösségi oldallal emberek ezreit érheted el, kovácsolhatod egybe, ha rendszeresen gyártod a friss posztokat, bejegyzéseket, amik így vagy úgy, de kapcsolódnak hozzád, a szakmádhoz, a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. 

Az éterben bárhol is építész hidat saját magad és az emberek közé, szövegírás nélkül nem fog menni. Akarom mondani, folyamatos, rendszeres, szűnni nem akaró, permanensen ismétlődő szövegírás nélkül, amivel untalanul szem elé teszed magad. 


Related Posts

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Te is imposztor-szindrómában szenvedsz? Fordítsd előnyödre!

Úgy gondolod, hogy nem elég jó a munkád? Gyakran kételkedsz magadban? Néha még az a gyötrő érzés is elhatalmasodik rajtad, hogy lehet, nem is értesz igazán ahhoz, amit csinálsz? Akkor meglehet, hogy te is egy igazi imposztor vagy.  Mi a fene az az imposztor-szindróma?  Az […]

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Ügyfeleim, akik kiszervezték a szövegírást

Kiszervezni vagy nem kiszervezni? – ez itt a kérdés. Talán már te is eljátszadoztál a gondolattal, mi lenne, ha keresnél egy szövegírót, aki levenné a válladról a posztolás és a tartalomterv gyártás terhét. Most bemutatom három ügyfelemet, akik átbillenve a döntés küszöbén, a kiszervezés mellett […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük