ahol értékesítés-támogató szövegek születnek

A hamvasító sampon és az érzelem-vezérelt marketing

A hamvasító sampon és az érzelem-vezérelt marketing

Az értékesítésösztönző szövegek azzal a céllal születnek, hogy hatást gyakoroljanak az emberekre. Nem arcbamászóan, hanem úgy, hogy azt szinte észre se vegyék az “áldozatok”. (Ne aggódj, nem a “hogyan legyél a vodoozás nagymestere” cikket olvasod.)

A szavakat olvasva az emberek nem fognak agymosottak módjára eszeveszett vásárlásba kezdeni. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az írásokkal fel lehet hívni az emberek figyelmét, és pozitív benyomást lehet kelteni bennük, ezzel a vásárlás irányába terelve őket.

Próbáltál már ódákat zengeni egy asztalról? 

Ha van egy csodaterméked, amihez hasonlót a világ még nem látott, akkor értékesítőként (viszonylag) könnyű dolgod van, hiszen nem nehéz áradoznod róla. Hozzáteszem ez esetben is fontos, hogy megtaláld a közös hangot a célközönségeddel, de végső soron mégiscsak egyszerűbb a helyzeted, mintha egy 140x90x70-es kerti műanyag asztalt akarnál eladni. Ha mégis ebben utazol, akkor a termékedet a konkurenseid százánál-ezrénél megtalálják az érdeklődők.  

Ez esetben különösen fontos, hogy milyen módon közelítesz az emberek felé, mit és hogyan kommunikálsz magadról. A termékedről zenghetsz te ódákat, az akkor is csak egy asztal marad, amit a vásárlók megkaphatnak nagyjából szinte minden bútorboltban vagy kertészeti szakáruházban. Ilyenkor kell valami plusz, amivel elkötelezed magad mellett azokat, akik asztalt akarnak venni.  

A piacon kapható termékek többsége a csodatermék és az egyszerű négylábú műanyag asztal közötti skálán mozog. Egyik sem teljesen egyedi, hiszen minden cégnek van legalább egy konkurense, aki ugyanazt a terméket kínálja, de nem is annyira átlagos, hogy mindenhol pont ugyanazt lehetne megkapni. Ha másban nem is, akkor árban, minőségben vagy kialakításban biztosan különböznek.  

Hogy a csudába jön ide a hamvasító sampon? 

A mai tudatosság-orientált társadalomban kétségkívül vannak olyan fix tényezők, amik meghatározzák a döntésünket, sok esetben azonban mégis hatással van ránk az, amit olvasunk az adott cégről, márkáról, termékről. 

Ezért történt meg velem is, hogy két hasonló minőségű hamvasító sampon közül inkább a drágábbat választottam, egyszerűen csak azért, mert meggyőztek arról, hogy az a hatásosabb. Mindkettőről sok pozitív véleményt olvastam, szóval valószínűleg közel ugyanolyan jól tudnak hamvasítani, de mégiscsak el kellett döntenem, hogy melyiket választom. (Bár megmondom őszintén volt egy olyan felvillanásom, hogy mindkettőt megveszem. 😅) Egy idő után már csak azért bújtam a két termékről szóló írásokat, hogy meggyőzzenek.

Szövegíró szemmel ezen a ponton van szükség az érzelmi hatáskeltésre.  

Az írásokba sokféle érzelmet bele lehet vinni, de ehhez tudni kell, hogy mi zajlik a vásárló fejében (vagy inkább a lelkében).

A hamvasító samponnál és az én kusza lelkivilágomnál maradva… 

  • Lelkes voltam, mert nagyon akartam azt a sampont (egy idő után már a lelkemet is eladtam volna érte, csak hogy az enyém legyen) 
  • Féltem, hogy ha nem a megfelelő terméket választom, akkor a hajam ugyanolyan marad, mint volt, azaz búcsút inthetek a hamvas fürtöknek 
  • Izgatott is voltam, mert tényleg jó véleményeket olvastam, és alig vártam, hogy kipróbáljam őket, vagy legalábbis az egyiket 
  • A hatásra pedig nagyon-nagyon kíváncsi voltam… 

Nálam azok az írások értek célba, amik kellő mélységig át tudták érezni a problémámat, konkrétan azonosítani tudták a vágyamat, és felesleges rizsa vagy szembeköpősen idegesítő nagyítás nélkül egy olyan megoldást toltak elém, ami már másoknak is bevált.  


Related Posts

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Ez történik, ha Danira bízod a szövegírást

Félreértés ne essék, nincs bajom a diákokkal. Én is voltam lelkes “iskolapados”, sőt bizonyos értelemben, most is az vagyok, hiszen folyamatosan tanulom a szakmát. Az én hátam mögött viszont már több millió karakter lepörgött.   Képzeld el…  Feladsz egy hirdetést a profession.hu-ra “tapasztalat nem szükséges” jeligével, hogy fiatalos csapatba jó […]

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A weboldal olyan, mint a palánta – törődést igényel

A digitális világ térhódítása felett már nem lehet szemet húnyni. Ha vállalkozóként labdába akarsz rúgni a piacon, akkor kell, hogy legyen egy weboldalad. Mármint, ami nem tök üres, hanem amin szövegek vannak – legalább egy bemutatkozás és néhány olyan írás, amivel részletesebben elmondod, hogy ki vagy és […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük