5 tipp csokorba szedve blogíráshoz

5 tipp csokorba szedve blogíráshoz

A blogírás lehetőséget ad egy-egy hosszabb gondolatmenet kifejtésére és mivel eredetileg internetes naplóként “működött”, ezért annak kötetlen műfaja is visszaköszön benne. Igen ám, de amilyen könnyed és szerethető szövegtípus, pont annyira könnyű elrontani.

Most olyan tippeket hozok neked, amiket, ha szem előtt tartasz, nem kell félned, hogy elbaltázod a blogodat, s vele együtt az egész márkakommunikációdat.

1.) Válaszd meg jól a témát

A blog igazi érdeme a hasznossága, hisz egy-egy témát pont azért bontunk ki részletesebben – nem pedig csak egy rövidebb posztot készítünk róla – mert tudjuk, hogy a célközönségünket mélyebben is érdekli. És itt most a “célközönségen” van a hangsúly, merthogy a blogszövegeinket (is) nekik írjuk, nem másnak. Milyen tartalomra lehetnek kíváncsiak, amit figyelmük teljében elolvasnak – nem csak átfutnak – elejétől a végéig? Lehet egy őket foglalkoztató kérdés kifejtése, céljaik elérésében segítő tippek megosztása vagy iránymutatás a problémájuk megoldására.

2.) Építsd fel a gondolatmenetet

A blogbejegyzésedet akkor érzi jónak az olvasó, ha gördülékenyen halad a gondolatmenete, a figyelme pedig nem lankad egy másodpercre se. Mielőtt nekilátsz vadul fogalmazni, tervezd meg a mondanivalódat. Tudd, hogy miről akarsz beszélni, ne kalandozz el, végig tartsd magad a témához. A szöveget tagold kisebb egységekre, tegyél bele különálló részeket pl. bekezdéseket, alcímeket. A tagolás nem csak az agynak, a szemnek is “jól esik”. Legyen a tartalomnak eleje, közepe, vége. Nyiss egy kis bevezetővel, fejtsd ki a témádat, majd pedig zárd is le azt.

3.) Teljesítsd, amit megígérsz

A blogszövegednek olyan címet válassz, ami tökéletesen illik hozzá vagy ha először fogalmazod meg a címet, aztán kezdesz írni-vázlatolni, akkor végig tartsd szem előtt a konkrét témát. A címben mindig ígéretet teszünk arra, hogy a tartalomban elárulunk, megválaszolunk valamit, az olvasók pedig azért kattintanak a bejegyzésünkre, hogy kíváncsiságuk kielégítést nyerjen. Nagyon kiábrándító tud lenni, ha erre egyáltalán nem vagy csak részben kerül sor.

4.) Hagyatkozz az érzéseidre

Ragaszkodj a témához és a címhez – ha már van -, de a tartalmat illetően bátran engedd szabadjára a benned rejlő “intuitív én”-t. Fogalmazz úgy, ahogy jól esik, használj szavakat, amik jó érzéseket keltenek benned, a blogírás legyen öröm neked! Az írásainkból mindig kiérződik, hogy muszájból készítettük-e őket vagy szívből, s csak utóbbi esetében kerül bele a tartalomba az a bizonyos plusz. Ha valamiért nem tudsz ráhangolódni a témára, akkor válassz egy másikat vagy napold el a blogírást.

Ha nem megy, elakadsz vagy nem jön az ihlet, a blog tartalomterv csomagom kiment a bajból.

5.) Terelgesd az olvasódat

A vállalkozói blogszöveg különlegessége, hogy az olvasót picit terelgetjük a tartalomban. Finoman, kedvesen, szerethetően, semmiképp sem mindenáron vagy amitől Uram ments, erőszakosan. Alapvetően ez is egy “ráérzős” feladat, hogy annak a vékony határvonalnak a mezsgyéjén mozogjunk, amit az olvasók épp elégnek éreznek. A tartalom közben vagy a végén – ahova jobban beleillik – írj egy pár szavas ajánlót magadról vagy a termékedről/szolgáltatásodról, esetleg tegyél bele egy cselekvésre buzdító gombot.

Most már magadénak tudhatod az alapvető tudnivalókat, amik jobb blogíróvá tesznek. S, ha mégsem vagy elégedett a végeredménnyel, akkor tudd: nekem kiszervezheted a szövegírást, annak minden terhével együtt. Csak arra kérlek, időben jelezz, mert a Szövegműhely ajtajára sokszor kikerül a “teltház” tábla jelezvén, hogy az időmbe már nem fér bele több megbízás.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük