4 ügyfélkarakter, akiknek a példájából sokat tanulhatsz

4 ügyfélkarakter, akiknek a példájából sokat tanulhatsz

A szövegírás olyan, mint a gondolkodás – mindenki másképp csinálja. Most bemutatok négy szélsőséges ügyfélkaraktert, akik nagyon messze állnak attól a gondolatvilágtól és küldetéstől, amit én szövegíróként képviselek. Ha vállalkozóként te magad írod a szövegeidet, akkor sokat tanulhatsz a példájukból, hiszen könnyen rávilágíthatnak olyan hibákra, hiányosságokra, amiket te is elkövetsz a szövegírásban. 

A direktbe értékesítő 

…mindenáron el akarja adni a termékét, szolgáltatását, és ezt nem is titkolja. A tartalmainak nagyjából 90%-a abból áll, hogy meg akarja győzni az olvasóit: a legjobb, amit tehetnek, ha vásárolnak. Természetesen tőle, mert az ő portékája a legjobb a környéken, az országban, a világon. A “miért érdemes vásárolnod itt és most” típusú szövegektől nehezen tér el, úgy gondolja, hogy másról írni felesleges, hiszen az nem hoz közvetlen bevételt. Az értékesítés az egyetlen célja, nem fogalmaz meg magasabb rendű küldetést. Az általa írt szövegek olyanok, mint a jól megszerkesztett landoló oldalak, ahol minden szónak konkrét célja van.  

A félelem kommunikátor 

…szinte kizárólag a negatív érzelmekre alapozza a kommunikációját. Úgy gondolja, hogy ha a tartalmaival félelmet, szorongást, aggódást kelt az olvasókban, akkor eredményesebben tudja a vásárlás irányába tudja terelni őket, mintha ezt inspiráló, pozitív hangvételű tartalmakkal tenné. A szövegeit úgy építi fel, hogy az “árnyoldalt” hangsúlyozza, arról beszél, mi történik, ha a probléma megoldatlan marad, a termékét pedig egyetlen megoldási lehetőségként aposztrofálja. A keze nyomán születő írások stílusban nagyon hasonlítanak a médiás tartalmakra, amik a félelemkeltésre fókuszálva akarják megragadni az emberek figyelmét. 

A beszélő, de semmitmondó 

…minden online felületen jelen van, sorra jelennek meg a blogbejegyzései, posztjai, de az írásai semmitmondóak. Egyszer valamikor tudatosult benne, hogy a rendszeres tartalmakra nagy szükség van az online világban, de azzal már nem foglalkozik, hogy az általa készített írások hasznosak, érdekesek, olvasmányosak legyenek. A mennyiséget fontosabbnak tartja a minőségnél, a szövegeiben gyakoriak az elírások, a helyesírási hibák, és sok esetben teljesen logikátlan, átgondolatlan a gondolatvezetése. Mivel szinte zéró figyelmet fordít a tervezésre, ezért nincs behatárolt célközönsége, jóformán a vakvilágba beszél.  

A Google tartalomgyáros 

…megszállottan gyártja a kulcsszavas tartalmakat, mert a legfőbb célja a keresési rangsorban való előrébb jutás. A sikerét a látogatottság és az eladások számának növelésében látja, éppen ezért a statisztikák megszállottja. Nem foglalkozik sokat a szövegek mondanivalójával, szinte kizárólag az lebeg a szeme előtt, hogy a releváns kifejezések benne legyenek a tartalomban. Valójában nem az olvasóknak, hanem a keresőmotornak ír, legfeljebb csak azért figyel oda a fogalmazásra, a tagolásra és a gondolatmenetre, hogy a Google emiatt jobb helyre rangsorolja. A kreativitás teljes mértékben hiányzik a tartalmaiból, ő az, aki nem írja, hanem futószalagon gyártja a szövegeket. 

Ők, én és az egyetlen közös út

Ezek azok az ügyféltípusok, akikkel az esetek nagy részében nem szoktam együttműködni, mert az én személyiségemtől, életszemléletemtől, gondolatvilágomtól fényévekre van az, ahogy a szövegíráshoz, mint szakmához viszonyulnak. A közös munka csak akkor jöhet létre, ha szeretnének változtatni, elmozdulni a tudatosan átgondolt, értékes tartalomalkotás és a márkaközösség teremtés irányába, mert megérezték, hogy ahogy ők gondolják, csinálják, az a 21. században már elavultnak számít, és nem vezet eredményre – legalábbis hosszútávon biztosan nem. 


Related Posts

Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Ne legyél unalmas szószátyár! – Ezeket a témákat kerüld most

Most mindenki a koronavírusról beszél – youtuberek, marketingesek, influencerek, újságírók, bloggerek, online networkerek, szóval tényleg mindenki. Azt lehet mondani, hogy még viszonylag újkeletű nálunk a jelenség, mégis sokunknak már csömörünk van a sok koronavírusos blogbejegyzéstől, poszttól. Ha te magad írod a tartalmaidat, akkor érdemes figyelned a […]

Tartalomstratégia – oké, kell persze, de minek is?

Tartalomstratégia – oké, kell persze, de minek is?

A tervezés az emberi mivoltunk egyik legfőbb feladata. Az állatoktól a gondolati, érzelmi sokféleségünk különböztet meg minket, ami akarva-akaratlanul is magával hozza azt, hogy igyekszünk rendszerben látni a világot, az életünket, mi magunkat is. Talán az őskorban élő elődeink még szimplán csak az ösztöneikre hallgattak, amikor a […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük