4 hiba, amivel taccsra vághatod a weboldaladat

4 hiba, amivel taccsra vághatod a weboldaladat

A honlapod olyan, akárcsak a névjegyed – minden részletében árulkodik rólad. Ha profi vagy a szakmádban, akkor ezt a honlapodnak is tükröznie kell, különben oda a feléd tanúsított bizalom és a látogatóid azzal a lendülettel ahogy jönnek, tovább is süvítenek.

A weboldalad megszövegezése nem kis feladat, mert sok buktatója van. Most elhoztam neked a 4 legnagyobb hibát, amit te is elkövethetsz, ha nem vagy elég szemfüles. 

1.) Túl sok/túl kevés tartalom 

A weblapod akkor tudja betölteni a szerepét, ha elég információt tartalmaz ahhoz, hogy a látogatóid kíváncsiságát kielégítse. Érthető, ha szíved szerint minden (számodra) fontos részletet megosztanál velük, de ők nem akarnak mindent tudni – legalábbis egyelőre. 

Alapvetően ezekre a kérdésekre keresik a válaszokat: 

  • Ki vagy és mivel foglalkozol? 
  • Miben tudsz segíteni nekik? 
  • Miért pont téged válasszanak? 
  • Milyen termékeid/szolgáltatásaid vannak? 
  • Mennyibe kerülnek? 
  • Hogyan tudják felvenni veled a kapcsolatot? 
  • Hogyan tudnak vásárolni tőled? 
  • Mi történik a kapcsolatfelvétel/vásárlás után? 

Add meg a válaszokat, ennél több infóra nincs szükség.   

Miért nem jó, ha túl sok/kevés a szöveg?

Ha csínján bánsz a tartalommal, akkor szinte biztos, hogy kimarad egy-két fontos információ, amire a látogatóid kíváncsiak lehetnek. Logikus lépés lenne, ha üzenetet írnának és megkérdeznék, amit tudni szeretnének, de ez sok esetben nem történik meg. Ha a szükségesnél több információt osztasz meg velük, akkor pedig elveszik a weboldalad fő üzenete: láss-tájékozódj-vásárolj.

Az ingyenesen letölthető jegyzetlapjaimat láttad már? Ezek a weboldal készítésben is segítségedre lehetnek.

2.) Logikátlan felépítés 

A honlapod felépítése akkor jó, ha a látogatóid mindig pontosan tudják, hogy hol vannak és mit hol találnak. Ha te magad csinálod a weboldaladat, akkor érdemes egy vázlattal indítanod, amin jelölöd, hogy milyen menüpontokat szeretnél létrehozni és az aloldalakra milyen tartalom illik a legjobban. 

Miért nem jó a logikátlan felépítés?

Ha nem egyértelmű a látogatóid számára, hogy miről hol informálódhatnak, akkor hamarabb feladják a keresgélést, mint azt gondolnád. Hidd el, a te célközönséged sem szeret bolyongani egy kesze-kusza útvesztőben. A következetesen felépített, átlátható, rendezett weblapokat szeretik, ahol pillanatok alatt megtalálják, amit keresnek.

3.) Útmutatás hiánya 

Ez picit az előző ponthoz kapcsolódik, de mégsem ugyanaz. Utat mutatni nem csak a menüpontokkal és a logikus oldalfelépítéssel tudsz, hanem az ún. CTA – azaz cselekvésre buzdító – gombokkal is. Ezekkel világossá teszed a látogatóid számára, hogy merre tudnak tovább haladni. Egy vagy akár két választási lehetőséget is bátran felajánlhatsz a számukra. 

Miért nem jó a hiányos útmutatás?

Ha nem használsz CTA gombokat, az olyan, mintha elengednéd a látogatóid kezét, ahelyett, hogy szépen végigvezetnéd őket a weboldaladon egészen a kapcsolódási/vásárlási pontig, ahol meg tudják rendelni a szolgáltatásodat/termékedet. Ez pedig nagy hiba lenne, ugyanis szükségük van arra, hogy terelgesd őket és megmutasd nekik, merre tudnak tovább lépni.

4.) Személytelen szövegek 

A weboldalad akkor lesz igazán vonzó, ha nem csak tájékoztatod a látogatóidat, hanem közben meg is szólítod őket és kedvesen beszélsz hozzájuk, úgy, mintha élőben tennéd ezt. Érdemes kicsit magadról és a munkásságodról is mesélned, hogy virtuálisan is barátságos hangulatot teremthess számukra.

Szánj elég időt a weboldalad felépítésére és ne feledd: elsőre nem kell tökéletesnek lennie.

Miért nem jó, ha személytelenek a szövegeid?

Ha megszólításban hiányos, száraz tartalommal várod a látogatóidat és jóformán semmit sem árulsz el magadról, akkor nem alakul ki bennük az a “kötődés”, ami kell ahhoz, hogy végül téged válasszanak és veled vegyék fel a kapcsolatot. Ez nem más, mint egy érzés, egy benyomás, ami tudat alatt azt súgja nekik, hogy te vagy a tökéletes választás.

Bízom benne, hogy ezek után már nem követed el ezeket a hibákat és te is olyan honlapot tudsz készíteni magadnak, amire büszke vagy. Ha ez mégsem sikerülne, akkor se csüggedj B tervnek itt vagyok én. Ha szeretnéd, akkor segítek a weboldalad megszövegezésben, logikai, tartalmi felépítésében.

logo-kicsi.png

OLVASNIVALÓ. SZERETETTEL. NEKED.

Ha tetszett az írásom, akkor várlak vissza legközelebb is. A Szövegműhely szakmai blogjában hetente olvashatsz friss bejegyzéseket, amik segítenek, hogy a célközönséged számára vonzó tartalmakat készíthess.


Related Posts

Énmárka-építés az én szemszögemből

Énmárka-építés az én szemszögemből

Sokan sokféleképpen közelítik meg ezt a témát, a legtöbben azonban mégsem értik, érzik igazán, hogy mit is jelent az énmárka és hogyan lehet felépíteni. Én most a saját gondolataimat osztom meg veled. Bízom benne, hogy ezzel segítséget vagy szimplán csak inspirációt adok neked az énmárka-építéshez. […]

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Vállalkozói kultúra – fogalmazd meg te is a sajátodat!

Úgy gondolom, hogy bármivel is foglalkozunk, fontos, hogy megfogalmazzuk, hogyan is “működünk” és milyen elvek, értékek menték alakítjuk ki a saját egyszemélyes vállalkozói kultúránkat. Ha te ezt még nem tetted meg, akkor most itt a remek alkalom arra, hogy pótold – a mostani írásommal igyekszem […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük